וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הזמר התנשק עם הבסיסט על הבמה - ממשלת מלזיה ביטלה את כל הפסטיבל

עודכן לאחרונה: 23.7.2023 / 11:39

סולן להקת The 1975, מאטי הילי, התנשק בקואלה לומפור עם חברו להרכב במחאה על החוקים האנטי להטב"קים שחלים במלזיה, ואמר על הבמה: "אני לא רואה שום טעם להזמין אותנו למדינה שבה אומרים לנו עם מי אנחנו יכולים לקיים יחסי מין". התגובה של הרשויות לא איחרה לבוא

ממשלת מלזיה הודיעה אמש (שבת) על ביטול פסטיבל המוזיקה "Good Vibes" שהתקיים בבירה קואלה לומפור. זאת, לאחר שסולן להקת The 1975, מאטי הילי, נישק את חברו ללהקה - הבסיסט רוס מקדונלד במחאה על חוקים אנטי להטב"קים במדינה. הומוסקסואליות אינה חוקית במלזיה ועונשה הוא 20 שנות מאסר.

על הבמה, הילי עצר את ההופעה ואמר: "אני לא רואה שום טעם להזמין אותנו למדינה שבה אומרים לנו עם מי אנחנו יכולים לקיים יחסי מין". בהמשך, מקדונלד הצטרף להילי לקדמת הבמה ונישק אותו כאות מחאה. הילי הוסיף שהלהקה שקלה לבטל את ההופעה אחרי שהתוודעה לחוקים המלזיים, אך בכל זאת בחרה להופיע כדי לא לאכזב את המעריצים. בעקבות הדברים, הופסקה ההופעה.

מאטי הילי, 5 ביוני 2023. GettyImages
הומוסקסואליות אינה חוקית במלזיה ועונשה הוא 20 שנות מאסר/GettyImages

בתגובה לכך, הכריז שר התקשורת של המדינה פחמי פאדזיל על ביטול האירוע: "לא נתפשר על הופעה שתאתגר, תזלזל ותפר את החוקים". בהודעה שיצאה ברשתות החברתיות, הצהירו מארגני הפסטיבל כי בעקבות "ההתנהלות וההערות השנויות במחלוקת", משרד התקשורת והדיגיטל של מלזיה הורה על ביטול מיידי של הפסטיבל.

בהצהרה נוספת אמרו המארגנים: "לפני הפסטיבל, צוות ההנהלה של הלהקה התחייבו שהילי ושאר חברי הלהקה יעמדו בהנחיות המקומית. למרבה הצער, הילי לא כיבד את ההבטחות ומעשיו הפתיעו אותנו לחלוטין". הילי נקט מחווה דומה בהופעה בדובאי ב-2019, שם נישק מעריץ על הבמה במחאה על החקיקה של איחוד האמירויות הערביות נגד הקהילה הגאה. לאחר מכן, הילי כתב בחשבון הטוויטר שלו: "אני לא חושב שיאפשרו לנו לחזור למדינה, אבל אני לא מתחרט על זה".

  • עוד באותו נושא:
  • מלזיה

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully