וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אברהם איבד את זה. זה היה אחד מהתקפי הקנאה המסוכנים שנראו בטלוויזיה

דורין אליהו

עודכן לאחרונה: 30.7.2023 / 10:13

אברהם נכנס למה שנראה כמו התקף פסיכוטי ומי שנהנה לתדלק את העסק הזה במסווה של טיפול זוגי, הוא לא אחר מאשר נרקומן זמן המסך ליאל. וגם: מה שאתי עשתה אתמול לריקי זה מה שעושים לנשים כשהן מתלוננות על פגיעה מינית ושואלים מה הן לבשו לפני כן

מתוך ״האח הגדול״,12 ביולי 2023/באדיבות רשת 13

היה היה בית אח גדול נפיץ ומשוסע, שהבעיר מדי שבוע את כל הנושאים הכי בוערים בחברה הישראלית: פרידמנים מתים מול בובלילים תאווי חיים, שדים עדתיים וכן, גם סתם שדים כמו טל גלבוע. עם השנים ובשירות שיקולים אסטרטגיים, הדיירים שלנו הבינו שהדרך למיליון מתחילה בסתימת פיות ושמוטב להם לשמור את הדעות שלהם לעצמם ולנתב את הזעם שלהם לכדי ויכוחים על במבות, ביצים שלהם ומדידת פינים מטאפורית. אף על פי כן ולמרות הכל, נדמה שקרעי העם שצופה בו, סוף כל סוף הצליחו לחדור גם את מעטה הבית החסין במדינה. מה בתפריט? להט"בים, חרדים ומה שביניהם שמסתיימים בהדחה הלא מוצדקת של ריקי.

אבל לפני הכל, אפתח בברכת מזל טוב לאברהם וספיר שלא רק חגגו את הריב הראשון שלהם על כוסות מים קרים, אלא הוכיחו לכולנו שאברהם הוא לא פחות ממפעל של דגלים אדומים. כצפוי, הכל התחיל כשהדיירים הוותיקים קיבלו את המכתבים מהבית. ובעוד שרובם קיבלו את המחווה באופן יפה ומרגש, התייפחו קלות והוכיחו שטפטפות זו המצאה ישראלית - אברהם החליט לנסות להיכשל בבגרות בספרות ולנתח את המסרים הסמויים לכאורה שהצפינה אמו במכתב הפרטי שלו. התוצאה: אחד מהתקפי הקנאה המסוכנים שנראו בטלוויזיה.

האח הגדול. רשת 13, צילום מסך
מה נסגר?! אברהם/צילום מסך, רשת 13

כידוע, למלכים יש נטייה לאבד את זה בשלב מסוים. ואברהם שהכתיר את עצמו למלך נמצא בעיצומו של התקף כמעט פסיכוטי. כרגע הוא משוכנע שכל העולם, אחותו והאקס שלה מהתיכון מנסים לעוור אותו ולהזיק לו. ומי שנהנה לתדלק את העסק הזה במסווה של טיפול זוגי, הוא לא אחר מאשר ליאל. פרי אהבתם של שמשון ויובב, אדם שלא הייתי מבקשת ממנו עצות לגבי השקיית עציצים ונרקומן של זמן מסך שיונק אותו בעיקר על חשבון מצוקות של דיריים אחרים.

אז רגע של רצינות ופנייה אישית לנשים שצפו אתמול בהתנהגות של אברהם - בן זוג שמנסה להגביל את הדינמיקות החברתיות שלך במסווה של פגיעה בכבוד, הוא בן זוג שינסה לשלוט בחופש התנועה שלך, בחופש הכלכלי שלך ובסוף גם בביטחון האישי שלך. כשהוא פוגע בך ואז מבקש ממך לא לכעוס, את לא רק צריכה לכעוס. את גם צריכה לקחת את הרגליים שלך ולברוח.

לרגעים, היה נדמה שספיר הבינה את זה בראש, אבל לא בהכרח הפנימה את זה בלב. ובינתיים, אברהם, שכבר תקופה מנסה לארגן לעצמו קמפיין לבר מים, הפך מבלי לשים לב לתשדיר שירות של סימני אזהרה בחסות מופע האימים (והאיומים) שהילך על ספיר בתא השירותים. לצערי בהמשך הפרק הם כבר חזרו לחפש שמות לילדים ואנחנו, נתקענו, שוב, עם עוד פרק שמנסה להבטיח את הצלתו של אברהם ולמרבה הצער - גם לקיים.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

קופת החולים המובילה מציגה: השירותים שיהפכו את החיים שלכם לקלים יותר

בשיתוף כללית
האח הגדול. רשת 13, צילום מסך
אתי/צילום מסך, רשת 13

אבל הריב של אברהם וספיר היה רק האפריטיף שלפני המנה העיקרית שמוגשת לנו בחסות אתי, נציגת קהילת הלהט"ב, המוסר הכפול ולשון הרע על פני השמיים, הארץ ובבית האח הגדול. אחרי תקופה שהיא מתחזקת חזות של מאמא תרזה, אתי הוכיחה שלכל אמא יש ילדה מועדפת. והילדה הזו היא בהחלט לא ריקי, ששיתפה אותה בלב שבור בסיפור חייה כאישה חרדית ולסבית שהתגייסה לצה"ל.

ולא. לא אני ולא אתי יודעות איך זה מרגיש כשאבא שלך מאחל לך למות בפיגוע ויושב עלייך שבעה בטרם עת. אבל גם אני וגם אתי יודעות מה קורה כשמנסים לערער על הציבור היחידי בארץ שחסין מביקורת ציבורית (עפים הביתה וקוראים לך אנטישמית). וכך שיחה שיכלה להיות רגע טלוויזיוני אמפתי ומורכב, הפכה לרגע שבו אתי החליטה להפגין ערלות לב ולזרוק על ריקי חיתול מלא בחרא של האשמת קורבן בוטה, תוך ביטול החוויה הפרטית שלה. במילים אחרות, מה שאתי עשתה אתמול לריקי זה מה שעושים לנשים כשהן מתלוננות על פגיעה מינית ושואלים מה הן לבשו לפני כדי לערער על הטראומה האישית שלהן רק כי היא לא מתיישבת לכם על הנרטיב. בקיצור, אם יענקי, ככל הנראה הדייר היחידי שיש לו מנדט לגיטימי לקחת חלק בדיון הזה - תומך בזכותה של ריקי להתבטא ללא פחד וערעור על תפיסת עולמו, תרשו לי לא להיעלב בשם ציבור פריבילגי שלם.

האח הגדול יובל לוי. רשת 13, צילום מסך
יובל לוי/צילום מסך, רשת 13

בדיוק כשתהיתי ביני לבין עצמי איך חלפה כמעט שעה וחצי בלי סקנדל של סתיו קצין, מצאתי את עצמי בתוך שערה שרופה בכוס מים קרים. יסלחו לי ציבור הקוראים הקירחים, אבל חשוב לזכור ששיער צומח ושהדרמה הקטנה שהתרחשה בין סתיו ליובלוי על רקע קווצת שיער שנשרה עקב טיפול יופי מפוקפק הוא ככל הנראה אחד הריבים המיותרים והמשעשעים בהיסטוריה של התוכנית הזו וכולנו יודעים שמדובר בתחרות קשוחה. גם הפעם, סתיו הצליחה לתמרן את הפאשלה שלה לכמעט התנצלות על פגיעה ממשית בעסק שלה. סליחה, מבטיחה שלא אשאל יותר מה קורה עם סתיו.

כצפוי, הפרק מסתיים עם הדחתה של ריקי, כי אסור להתעסק עם חרדים. אז כל שנותר לי לתהות, הוא מי למען השם מצביע ליאיר? האם מדובר באותם צופים שהצביעו לדרור רוקנשטין כהטרלה כאילו? כך או כך, שרשרת ההדחות השבוע פותחת לנו בהתאם גם שרשרת סכסוכים חדשה, במהלכה מועמד להדחה מכניס מועמד אחר כדי לפרק את הבית וכן, לספק לנו אולי דרמות שלא קשורות באברהם.

  • עוד באותו נושא:
  • האח הגדול

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully