וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

השחקן שגילם את ג'אר ג'אר בינקס ב"מלחמת הכוכבים": כמעט התאבדתי בגלל הביקורות

31.7.2023 / 0:02

הוא שיחק את הדמות השנואה בתולדות סדרת "מלחמת הכוכבים" (ויש שאומרים שבתולדות הקולנוע), קיבל איומים על חייו וכבר עמד לשים קץ לחייו. היום הוא מדבר בכנות על התקופה החשוכה בחייו ועל החזרה לעולם "מלחמת הכוכבים" בתפקיד מפתיע

ברגע האחרון: כך ניצל מייקל ג'קסון מלהיות אחת הדמויות השנואות בתולדות הקולנוע/סיפור בדקה

ג'אר ג'אר בינקס היה אמור להיות תפקיד חייו של השחקן אחמד בסט, שנקטף היישר מסיבוב הופעות באירופה עם המחזמר "סטומפס" היישר לאחר מהתפקידים הראשיים ב"מלחמת הכוכבים: פרק 1 - אימת הפנטום" של ג'ורג' לוקאס, שיצא ב-1999. אבל הכל השתבש מהר מאוד.

למרות שהדמות מורכבת ברובה מאנימציה ממוחשבת בסט היה הגוף עליו הורכבה האנימציה הזו. לפי לוקאס, ההשראה לפיתוח דמותו של בינקס היה הכלב גופי של וולט דיסני ובתחילה מייקל ג'קסון היה אמור לשחק אותו, אך הוא ביקש לשחק את הדמות באמצעות איפור מיוחד בעת שלוקאס דרש שכל הדמות תהיה מעוצבת באמצעות גרפיקה ממוחשבת.

ג'אר ג'אר בינקס. GettyImages
ג'אר ג'אר בינקס/GettyImages

מעריצי סדרת סרטי "מלחמת הכוכבים" שנאו את הדמות של בינקס - ושנאו זה אנדרסטייטמנט. עד היום היא נחשבת לדמות השנואה בתולדות הסדרה (ויש שאומרים שבתולדות הקולנוע). היא הותקפה בחריפות ברשת ובתקשורת על ידי מעריצי הסדרה שהתלוננו כי היא ילדותית, סטריאוטיפית ואפילו גזענית וממש לא אהבו את הומור הסלפסטיק שליווה אותה.

לוקאס עצמו טען בתגובה אז כי גרעין המבקרים מורכב בעיקר מצופים שלא מוכנים להכיר בכך שהסרטים מיועדים לילדים ונרתעים מכל מה שנראה להם ילדותי.

sheen-shitof

עם הנחה בלעדית

השיער נושר? מכשיר הפלא האמריקאי ישים לזה סוף במהירות

בשיתוף HairMax
מעריץ של מלחמת הכוכבים תוקף בסכין פוסטר עןם תמונה של ג'אר ג'אר בינקס. David McNew, GettyImages
מעריץ של מלחמת הכוכבים תוקף בסכין פוסטר עןם תמונה של ג'אר ג'אר בינקס/GettyImages, David McNew

הבעיה היא שלא רק הדמות המוזרה של בינקס ספגה את השנאה, אלא שחלק גדול ממנה כוון גם אל בסט - כנראה בגלל שהסכים לגלם את התפקיד.

בזמן ששג'אר ג'אר ספג אינספור בדיחות ונאצות עוד לפני שהסרט בכלל יצא לאקרנים, השחקן מצא את עצמו יעד למסע בריונות ברשת, שכלל אפילו איומי מוות.

בשלב מסוים, אמר בסט בראיון שהעניק לאחרונה לגרדיאן, הוא מצא את עצמו עומד על גשר ברוקלין בניו יורק, כשהוא "שוקל לסיים את הכל" - כלומר לשים קץ לחייו. "אני אראה לכולם מה זה. אני אראה להם מה הם עשו לי. ואחרי שאלך - אז הם ירגישו בדיוק מה שאני עברתי", נזכר בסט בהלך המחשבה שלו.

אחמד בסט. GettyImages
אחמד בסט/GettyImages

בסט חשף את כאב הלב שהיה מנת חלקו כשהפריצה הגדולה שלו הובילה כמעט מיד לתקופה האפלה ביותר בחייו. בפודקאסט חדש, "הגאולה של ג'אר ג'אר בינקס" הוא מדבר על ההתרגשות כשאנשיו של לוקאס פנו אליו בזמן עבודתו כרקדן - ועל ההלם הנורא בעקבות הביקורות.

"הייתי מעריץ ענק של מלחמת הכוכבים בילדותי", אמר בסט בפודקאסט. "לא ידעתי מה קורה. חשבתי שזו מתיחה". זו לא הייתה מתיחה, אבל המזל הטוב של בסט אכן התגלה כטוב מכדי להיות אמיתי - הדיונים על הדמות שגילם ועל כמה היא נוראית והורסת את הסרט האפילו על הדיונים על הסרט עצמו.

השנה הייתה 1999 והאינטרנט היה עוד בחיתוליו אבל כבר אז קיבלנו תצוגה ראשונית להתנהגות שעתידה להפוך לשגרה - שונאי הדמות ברשת השתוללו והקימו אתרים כמו JarJarSucks.com ו-JarJarBinksMustDie.Com ובאופן כללי הקדישו את חייהם להרוס את המוניטין של הדמות והשחקן שגילם אותה. אפילו מארחים של תוכניות אירוח בטלוויזיה הזמינו את בסט לתוכניות שלהם רק כדי להציק לו ולהתבדח על חשבונו.

כאשר מספר הטלפון שלו הודלף והמשיבון שלו (זוכרים שהיה פעם דבר כזה?) התמלא באיומי מוות, השחקן סיפר שהיה לו קשה אפילו לעזוב את דירתו בניו יורק. "זה היה נורא", אמר בסט על התקופה שלאחר יציאת הסרט. "זה היה המקום הכי נמוך שהייתי בו בחיים שלי".

הגרוע מכל, אמר בסט, היו ההאשמות בגזענות - במיוחד מצד מבקרי קולנוע שחורים שמחו על סטריאוטיפים שטענו שדמותו של ג'אר ג'אר מקדמת. בסט חשף בפודקאסט שהביקורות האלה הכי פגעו בו, והובילו אותו לחשוב ברצינות על לסיים את חייו.

ג'אר ג'אר כמעט נעלם מסרטי הההמשך של הטרילוגיה, ככל הנראה בתגובה לביקורות. אבל לפי הניו יורק פוסט לאחרונה קהל צעיר יותר שלא היה בסביבה בזמן יציאת הסרט המקורי מגיב בצורה טובה יותר לדמות, ובסט עצמו זוכה לעדנה ביקום "מלחמת הכוכבים" אחרי שקיבל תפקיד בסדרת הלהיט של דיסני+ "The Mandalorian" - הפעם בתור ג'דיי בשם קלרן בק.

הייתי ג'אר ג'אר בינקס

כמעט התאבדתי

והיום אני משחק ג'דיי

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully