וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מצנזרים את עצמם: ארי שמאי קרא לשחרר את יגאל עמיר - הקטע הוסר מ"הפטריוטים"

עודכן לאחרונה: 31.7.2023 / 14:23

ערוץ 14 חתך החוצה מתוך התוכנית המלאה של "הפטריוטים" את הקטע בו ארי שמאי קורא לשחרר את הרוצח יגאל עמיר מהכלא לקול מחיאות כפיים מהקהל. שי גולדן: "בדומה ליגאל עמיר שלא כיבד את הכרעת הרוב וניסה לשים סוף לדמוקרטיה, גם השמאל לא מכבד"

צנזורה עצמית: אחרי הסערה שהתעוררה בעקבות קריאתו של ארי שמאי בפאנל של תוכנית "הפטריוטים" בערוץ 14 לשחרר את רוצח ראש הממשלה יגאל עמיר, הקטע נחתך מהתוכנית המלאה.

במקביל, מגיש תוכנית הבוקר של ערוץ 14 שי גולדן אמר בתוכניתו בהתייחסו לדבריו של ארי שמאי: "יגאל עמיר לא ניסה לרצוח ראש ממשלה, יגאל עמיר ניסה לשים סוף למדינת ישראל, לשים סוף לדמוקרטיה הישראלית, לשים סוף למשחק הבסיסי, ההוגן, של הכרעת ציבור פה. ואנחנו היום מקוננים על זה שהשמאל לא מכבד את הכרעת הרוב - וזה מה שעשה יגאל עמיר. הוא ניסה להוריד ראש ממשלה באמצעות כדורים, באמצעות נשק".

אמש כאמור התייחס שמאי לאפשרות שבג"ץ יפסוק חקיקה פרסונלית בדומה לזאת של החוק שנועד לסייע למקורבו של אריה דרעי בעיריית טבריה, והעלה כאנלוגיה את הקריאה לשחרר את רוצח ראש הממשלה רבין. קהל התוכנית, המשודרת בשידור חי, מחאו לו כפיים. שמאי משמש בין היתר גם כעורך דינו של יגאל עמיר.

מערוץ עכשיו 14 נמסר: "הדברים החמורים שאמר ארי שמאי משקפים את דעתו בלבד. לאור חומרת הדברים, מר שמאי לא יוזמן יותר להופיע בתכניות הערוץ".

ארי שמאי מסר בתגובה: "עוד בתקופה שבחרתי מרצ או חד"ש, דיברתי נגד החוק הפרסונלי והרטרואקטיבי המונע את קציבת עונשו של המתנקש יגאל עמיר. לו היה נקצב עונשו, כבר היה משוחרר. להזכירכם, לרוצח צבי גור היה תאריך שחרור, ליגאל עמיר אין. עומד מאחורי דברי, הם דמוקרטים יותר מכל ההפגנות בקפלן, לידיעת קברניטי ערוץ 14 וחיים לוינסון. אשמח להתראיין בנושא בכל כלי תקשורת פלורליסטי".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully