וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הבמאי ויליאם פרידקין ("מגרש השדים") הלך לעולמו בגיל 87

עודכן לאחרונה: 7.8.2023 / 20:18

פרידקין זכה בפרס האוסקר לבמאי הטוב ביותר ובפרס גלובוס הזהב לשנת 1971 על בימוי הסרט "הקשר הצרפתי". בנוסף ביים את הסרטים "מגרש השדים" שעליו זכה בפרס גלובוס זהב נוסף, "קילר ג'ו", "ניצוד", "חיים ומוות בלוס אנג'לס", "שוטטות" ו"פקודה לא חוקית"

הבמאי, המפיק, והתסריטאי היהודי-אמריקאי ויליאם פרידקין הלך לעולמו בגיל 87. פרידקין זכה בפרס האוסקר לבמאי הטוב ביותר ובפרס גלובוס הזהב לשנת 1971 על בימוי הסרט "הקשר הצרפתי". בנוסף ביים את הסרטים "מגרש השדים" שעליו זכה בפרס גלובוס זהב נוסף, "קילר ג'ו", "ניצוד", "חיים ומוות בלוס אנג'לס", "שוטטות" ו"פקודה לא חוקית".

את הקריירה שלו בהוליווד התחיל פרידקין עם הסרט "זמנים טובים" בשנת 1967 בכיכובם של הצמד המוזיקלי סוני ושר. בשנות ה-70 זכה כאמור באוסקר ובגלובוס הזהב על בימוי הסרט "הקשר הצרפתי". ב-1973 ביים את להיט האימה "מגרש השדים". הסרט היה מועמד ל-10 פרסי אוסקר מתוכן מועמדות שנייה לפרידקין לפרס הבמאי הטוב ביותר. פרידקין זכה על עבודתו בסרט בפרס גלובוס הזהב השני שלו לבמאי הטוב ביותר. פרידקין ביים בנוסף את הדרמה הקומית "הנערים בחבורה".

לאחר כמה סרטים שלא הצליחו חזר פרידקין לתודעה כשביים בשנת 1985 את "חיים ומוות בלוס אנג'לס". בשנות ה-90 ביים פרידקין את סרט האימה "אימה בלילות", את סרט הספורט "Blue Chips" בכיכובו של כוכב הליגת ה-NBA שאקיל אוניל ואת המותחן הארוטי "קשר האופל". בשנת 2000 ביים פרידקין את דרמת המלחמה "פקודה בלתי חוקית". מאז 1998 ביים אופרות.

פרידקין היה נשוי לכוכבת הקולנוע הצרפתייה ז'אן מורו, לשחקנית ולדוגמנית הבריטית לזלי אן דאון ולעיתונאית האמריקאית קלי לאנג. אשתו הרביעית היא השחקנית לשעבר שרי לנסינג.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully