וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"הביביסטים לא פילוסופים?!": צעקות ומהומה בהצגה "המלך עומד למות" בקאמרי

עודכן לאחרונה: 11.8.2023 / 15:03

ההצגה נקטעה מספר פעמים לאחר שכמה אנשים מהקהל תקפו את הטקסט הפוליטי שהיא מכילה. בתגובה השחקנים ענו למוחים בקהל ובמקום התפתחה מהומה. צפו

המלך עומד למות/צילום: איריס מושקוביץ

מהומה בהצגה "המלך עומד למות" בתיאטרון הקאמרי: ההצגה נקטעה מספר פעמים לאחר שכמה אנשים מהקהל תקפו את הטקסט הפוליטי שהיא מכילה. באחד הקטעים ההצגה הופרעה על ידי אישה שאמרה 'אתם לא בסדר, אתם לוקחים את ההצגה למקום פוליטי', ובתגובה ענה לה השחקן רמי ברוך המככב בהצגה 'חכי, החלק השני יהיה פילוסופי יותר'. בתגובה ענתה אישה אחרת מהקהל 'אתם חושבים שהביביסטים לא פילוסופיים?' ובתגובה הקהל התחיל לצעוק לעברה 'דמוקרטיה, דמוקרטיה' וההצגה הופסקה לדקות ארוכות".

"פתאום באמצע ההצגה היו צעקות בקהל של צופה שזעמה שההצגה הולכת למקום פוליטי", סיפרה לוואלה! תרבות איריס מושקוביץ שצפתה בהצגה בתל אביב. "השחקנים הגיבו מהר. רמי ברוך אמר לה בהלצה: 'החלק השני יהיה פילוסופי יותר' וקרן מור אמרה לה: 'זאת הצגה שנכתבה בשנת 1962'. הייתי בשוק. תיאטרון זה מקום שבו יש טקסטים פוליטיים. זה ברור. אבל כנראה שהמצב במדינה רגיש כל כך ואנשים לא מצליחים להחזיק את עצמם. הצופים המשיכו לצעוק ולבסוף קרן מור עשתה סדר והמשיכו לשחק.

"בשלב מסוים רמי ברוך המשיך את הטקסט והמלך בהצגה ירד לקהל וביקש שמישהו יתחלף איתו וימות ובמקומו ואמר בצחוק לאישה שהתפרצה: 'אולי הגברת רוצה?'. זה היה משעשע וצחקנו. מאוד הערכתי את השחקנים על היכולת להכיל את ההפרעה ולהמשיך לשחק".

בהצגה "המלך עומד למות" מככבים רמי ברוך, קרן מור ונטע גרטי. את ההצגה כתב אז'ן יונסקו וביים עירד רובינשטיין, שגם תרגם עם תום חודורוב. המחזה עוסק במלך שימי גדולתו כבר מאחוריו, ממלכתו קורסת, נתיניו ברחו לכל עבר, הצבא אינו מציית לו והוא איבד את כל כספו ורכושו בהילולה פזרנית. אשתו והרופא שלו מנסים לשכנע אותו לקבל את המוות הקרב, אך המלך נאחז בחיים ובכיסא בכל כוחו ומסרב לצאת למסע האחרון, הבלתי נמנע. בהצגה בולטות עקיצות מרומזות לעברו של ראש הממשלה בנימין נתניהו, למשל בשימוש בביטוי שלו "נכנס לאירוע".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully