וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

צמד המוזיקאים האפריקאי אמאדו ומרים ישוב להופעה בישראל

13.8.2023 / 10:00

אמאדו ומרים, שכבר הופיעו בישראל מספר פעמים, ישובו להופעה בישראל בחורף הקרוב. כל הפרטים

אמאדו ומרים. Julio Bandit,
מגיעים שוב. אמאדו ומרים/Julio Bandit

צמד המוזיקאים אמאדו ומרים מגיעים שוב לישראל. אחרי שכבר הופיעו כאן מספר פעמים, כולל שתי הופעות ב-2010 ובפסטיבל הג'אז ב-2019, הם יחזרו גם בחורף הקרוב להופעה.

אמאדו בגיוקו ומרים דומביה נולדו במלי והתחתנו לאחר שהכירו במרכז לעיוורים צעירים במדינה. החל משנות ה-70, השניים יוצרים מוזיקה המשלבת אלמנטים אפריקאיים עם מוזיקת רוק. רק בשנת 1999 הם החלו לתעד את יצירותיהם באלבומים משותפים. הסיפור האישי המרגש והאיכויות המוזיקליות של השניים הביאה להם הצלחה גדולה, בעיקר מאז האלבום "Dimanche A Bamako" שיצא בשנת 2004 והופק על ידי מנו צ'או. לאחר מכן חיברו השניים את המנון מונדיאל 2006 בגרמניה ובשנת 2008 יצא אלבומם המצליח "Welcome to Mali", שכלל את הלהיט "Sabali" בהפקת דיימון אלברן מבלר.

אלברן הוא זה שגם סידר ללהקה הופעת חימום לאיחוד של בלר בקיץ שאחרי כן. לאחר מכן חיממו השניים גם חלק מההופעות של קולדפליי בסיבוב ההופעות האחרון שלהם. מאז הספיק הצמד לעבוד גם עם U2 ולהופיע בשלל פסטיבלים כמו גלסטנברי, לולהפלוזה ועוד. השניים אף זכו בפרסים מטעם רדיו ה-BBC למוזיקת עולם והיו מועמדים לפרס הגראמי.

השניים אמנם גדלו במאלי, מדינה שנקרעה על ידי סכסוכים ומלחמות פנימיות במהלך השנים, אך את ההשראה המוזיקלית שלהם קיבלו מכל העולם. מדובר בשילוב ייחודי של מוזיקה אפריקנית עם בלוז אמריקאי (שבעצמו מושפע ממוזיקה אפריקאית), רגאיי ג'מייקני, גרוב לטיני והפאנק של מוטאון. בני הזוג ניצלו את ההצלחה שלהם כדי להיות פה לעוולות שנעשות לאזרחים באפריקה, וברחבי העולם. מעמדם בעולם כמוזיקאים האפריקאים החשובים של התקופה התקבע באמצעות שיתופי פעולה רבים גם עם אמנים פופולריים כמו הרוקר הצרפתי ברטראן קנטה וצמד הפופ האלקטרוני המצליח סופי טאקר.

אל ישראל הם ישובו ב-28 בנובמבר 2023 להופעה ברדינג 3, בהפקת זוז אייג'נסי (ההופעות של מלווינס, קליס, סיגרטס אפטר סקס ועוד). כרטיסים ניתן לרכוש כאן.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully