וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"חוצפה ופשע": פעילות מחאה השתלטו על הפסל של קדישמן, משפחתו זועמת

עודכן לאחרונה: 22.8.2023 / 12:15

פעילות "הלבישו" את עיגולי פסלו המפורסם של קדישמן במתחם הבימה בלבוש של "סיפורה של שפחה" ועוררו את זעם בתו של האמן: " זה לא לוח מודעות לא אישי ולא פוליטי! זו יצירת אומנות. לא ביקשו רשות ולא היו מקבלים גם אם היו מבקשים! חוצפה ופשע"

פעילות מחאה השתלטו על פסלו המפורסם של מנשה קדישמן ברחבת הבימה שבתל אביב - הפסל "התרוממות" המורכב משלושה עיגולי פלדה - ויצרו ממנו פסל מחאה בלבן ובאדום שנראה כמו אחת השפחות מתוך "סיפורה של שפחה". מורן זר קצנשטיין, פעילת "בונות אלטרנטיבה" כתבה: "תושבי העיר התעוררו הבוקר למיצג מחאה יוצא דופן שהוקם במהלך הלילה על אחד מסמלי המחאה הבולטים בעיר. כאן לא תקום גילעד, כאן זה לא איראן. לא ימחקו אותנו לא יפרידו אותנו ולא ידירו אותנו מהמרחב הציבורי".

בתו של הפסל הנודע העלתה את התמונות לעמוד הפייסבוק שלה והביעה מחאה על עטיפת העיגולים בפסלו של אביה וכתבה: "אנחנו לא עומדים מאחורי זה ומגנים בכל תוקף את המעשה המגונה וההשפלה של ההתייחסות לפסל שלושת העיגולים של אבי מנשה קדישמן! זה לא לוח מודעות לא אישי ולא פוליטי! זו יצירת אומנות. לא ביקשו רשות ולא היו מקבלים גם אם היו מבקשים! חוצפה ופשע. זה בטיפול מיידי להסרה".

פסלו של קדישמן מורכב משלושה עיגולי פלדת קורטן בקוטר 5 מטרים ובעובי 60 ס"מ המונחים, זה מעל זה בזווית של 55 מעלות. הפסל הוצב במתחם הבימה בשנת 1974. עם תחילת השיפוצים במתחם, בשנת 2007, הוסר הפסל לשם בנייתו של חניון תת-קרקעי והוחזר באפריל 2010.

זו לא הפעם הראשונה שבה הפסל מקבל "תחפושת". בעבר עטפו אותו במה שנראה כמו חזיית ענק ורודה לציון חודש המודעות לסרטן השד וגם בפורים ב-2017 הוא "התחפש" לשלושה כדורי גלידה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully