וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בג"ץ לגלנט: נמק תוך 60 יום למה לא למנות מפקד קבוע לגל"צ

עודכן לאחרונה: 24.8.2023 / 21:56

אחרי שגלנט הודיע לבית המשפט כי הוא דוחה את ההחלטה על עתיד גל"צ בחודשיים לפחות, שופטי בג"ץ הורו לו להסביר מדוע הוא ממשיך להימנע ממינוי מפקד קבוע לתחנה הצבאית

בווידאו: שר התקשורת קרעי בריאיון לדוד ורטהיים מבהיר שגל"צ לא תשדר את מהדורות הערוצים המסחריים/צילום סטילס: ראובן קסטרו

בג"ץ הוציא היום (חמישי) צו על תנאי, הדורש משר הביטחון יואב גלנט, מהרמטכ"ל הרצי הלוי ומהיועצת המשפטית לממשלה גלי בהרב מיארה לנמק מדוע לא ממונה מפקד קבוע לגלי צה"ל.

למעשה, מאז סיום כהונתו של שמעון אלקבץ כמפקד הקבוע של התחנה בשנת 2021, לא כיהנו מפקדים קבועים לתחנה. את אלקבץ החליפה גלית אלטשטיין שסיימה את תפקידה בסוף חודש פברואר האחרון, וכיום דני זקן משמש בתפקיד המפקד הזמני של התחנה. זאת, למרות שביוני שעבר המליצה ועדת איתור למנות את אור צלקובניק למפקד הקבוע של גל"צ, אך בגלל נפילת הממשלה הקודמת, היועצת המשפטית לממשלה עצרה את תהליך השלמת המינוי. מאז מונה צלקובניק למנכ"ל חדשות 13.

בעמותת "הצלחה" שהגישה את העתירה עוד בתקופת הממשלה הקודמת, טענו כי אין טעם לעצור את המינוי שעה שישנה ממשלה קבועה שנבחרה ולכן יש להקים ועדת איתור חדשה, וכי יש בדבר הכרח כדי להבטיח את חופש העיתונות והביטוי ואת עצמאותה של התחנה. מנגד, במשרד הביטחון טענו שהשר יואב גלנט ביקש לבחון את עתידה של התחנה ולכן הוא לא מעוניין למנות מפקד קבוע כל זמן שלא הוחלט באיזה פורמט, אם בכלל, התחנה תפעל.

דני זקן. יח"צ,
מפקד גל"צ הזמני, דני זקן/יח"צ

גלנט הודיע בחודש אפריל האחרון לבג"ץ שמינה ועדה בראשות מנכ"ל משרד הביטחון איל זמיר, ובהשתתפות אנשי תקשורת ונציגי ציבור, וזאת - כדי לבחון את המשך קיומה של התחנה, ברקע ביקורת ארוכת שנים על הפוליטיזציה בתחנת הרדיו הצה"לית.

בתחילת החודש פורסם בוואלה! כי גלנט קיבל באחרונה את המלצות הוועדה שמינה לבחינת עתיד התחנה - אך הוא דוחה את קבלת ההחלטה לגבי גורל התחנה לפחות בחודשיים, עד חודש אוקטובר. הדחיה צפויה לגרור את הארכת כהונתו הזמנית של ממלא מקום מפקד גלצ, דני זקן, ותאפשר לו להמשיך לקדם את תוכניותיו לשינוי פני התחנה.

מעדכון של משרד הביטחון לבג"ץ, עולה כי הוועדה סיימה את עבודתה, והיא הגישה לגלנט את המלצותיה, מבלי לפרט מה תוכן ההמלצות. בתשובת המדינה נכתב רק כי "שר הביטחון קיבל את המלצותיה, ילמד את הפרטים, וייפגש בקרוב עם הרמטכ"ל כדי לדון בסוגיה". עוד נכתב כי המדינה תעדכן ב-9 לאוקטובר את בית המשפט בהתקדמות ההליך. צו הביניים החדש תוחם את הזמן, ודורש מהמדינה להסביר מדוע לא למנות מפקד קבוע.

עוד בוואלה!

בג"ץ לגלנט: נמק תוך 60 יום למה לא למנות מפקד קבוע לגל"צ

לכתבה המלאה
הבית של החיילים קריינות עדן בן זקן. ניב אהרונסון, ניב אהרונסון
יהיה מפקד קבוע? גל"צ/ניב אהרונסון, ניב אהרונסון

בינתיים, ממלא המקום הזמני זקן יוכל להמשיך לקדם את תוכניותיו לשינוי פני התחנה. לפני כחודש נחשף בוואלה! ברנז'ה כי זקן מתכוון להוריד מהאוויר בעוד כחודשיים את תוכנית הבוקר המוערכת של העיתונאים ספי עובדיה ויניר קוזין. זאת, ברקע ביקורת שמתח עובדיה על פטרונו של זקן יעקב ברדוגו בתוכניתם.

ההדחה המתוכננת של עובדיה וקוזין מצטרף לשינויים נוספים שזקן מתכנן לבצע בלוח השידורים, כמו הורדת התוכנית של העיתונאי הוותיק רזי ברקאי והפסקת עבודתם של העיתונאים חן ליברמן, שי ניב והרב שי פירון כפרילנסרים בתחנה. בוואלה! ברנז'ה נחשף גם כי זקן מתכנן להחזיר את מקורבו יעקב ברדוגו לגלצ, ולשבץ אותו בשעות הבוקר וכן לצרף לשורות התחנה עוד מגישים שנחשבים נוחים יותר לשלטון.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully