וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

איתן אבן, מהמפיקים המובילים בקולנוע הישראלי, הלך לעולמו בגיל 75

עודכן לאחרונה: 25.8.2023 / 19:14

אבן שימש כיו"ר איגוד המפיקים וכיו"ר האקדמיה הישראלית לקולנוע וטלוויזיה וחתום על סרטים ישראליים בולטים רבים ובהם "הקיץ של אביה" ו"הכוכבים של שלומי", וזכה בפרסים רבים ובהם פרס עבור תרומה מיוחדת לקולנוע הישראלי בפסטיבל הקולנוע הישראלי בלוס אנג'לס

איתן אבן. יח"צ,
איתן אבן/יח"צ

איתן אבן, אחד המפיקים המובילים בקולנוע הישראלי, הלך לעולמו. אבן שימש כיו"ר האקדמיה הישראלית לקולנוע וטלוויזיה, עמד בראש חברת אבנסטון הפקות וחתום על סרטים ישראליים בולטים ומצליחים. בן 75 היה במותו.

האקדמיה הישראלית לקולנוע וטלוויזיה פרסמה בעמוד הפייסבוק שלה על מותו והוסיפה כי היא "מרכינה ראשה ונפרדת בצער עמוק מאיתן אבן, יו"ר האקדמיה, יו"ר איגוד המפיקים ואחד המפיקים המוכשרים שידעה תעשיית הקולנוע. משתתפים בצער המשפחה".

אבן נולד ביוני 1948. הוא למד כלכלה ויחסים בינלאומיים באוניברסיטה העברית בירושלים, ולמד גם בבית הספר הבינלאומי לקולנוע בלונדון. בשנת 1980 הקים עם הקולנוען נסים לוי את חברת ההפקות "סרטי לאן", והסרט הראשון שהפיקו היה "סיפור אינטימי", שבו הבמאי נדב לויתן והכוכבת חוה אלברשטיין נפגשו והפכו לזוג.

לאורך השנים היה מעורב בהפקות רבות נוספות ובהן "רובה חוליות", "אדון ליאון", "הקיץ של אביה", "עץ הדומים תפוס", "מסוכנת", "מרס תורכי", "הכוכבים של שלומי", "אביבה אהובתי", "הבוגד הקטן" ו"החוב", שזכה לעיבוד אמריקאי בפרופיל גבוה עם הלן מירן בתפקיד הראשי. לאחרונה הפיק את הסרט "קולות רקע" שזכה להערכה רבה.

בנוסף, שימש כיו"ר איגוד המפיקים, חבר בהנהלת קרן הקולנוע, חבר הנהלת האקדמיה הישראלית לקולנוע וטלוויזיה ויו"ר האקדמיה.

אבן השתתף בפסטיבלים רבים בארץ ובעולם וזכה בלא מעט פרסים ובהם פרס דב הכסף בפסטיבל ברלין 1989 על הפקת הסרט "הקיץ של אביה" בשיתוף עם גילה אלמגור, בפרס וולג'ין בפסטיבל הקולנוע ירושלים 1995 על הסרט "עץ הדומים תפוס", בשבעה פרסי האקדמיה לקולנוע וטלוויזיה על הסרט "מסוכנת" שביים שמי זרחין ב-1995, בעשרים פרסים ואותות הוקרה שונים בפסטיבלים בינלאומיים על הסרט "הכוכבים של שלומי" שביים זרחין, וזכה גם בפרס עבור תרומה מיוחדת לקולנוע הישראלי בפסטיבל הקולנוע הישראלי בלוס אנג'לס 2004.

  • עוד באותו נושא:
  • איתן אבן

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully