וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

יש תקווה: תסמיני הסרטן של גיטריסט דוראן דוראן נעלמו בזכות תרופה חדשנית

27.8.2023 / 11:48

הגיטריסט הבריטי בן ה-62, אנדי טיילור, חשף כי הוא כעת אסימפטומטי לאחר שנטל תרופה פורצת דרך כחלק ממאבקו במחלת סרטן הערמונית. המוזיקאי שיתף כי היה רדיואקטיבי בעקבות הטיפול ונאלץ להתבודד בשל כך: "אתה צריך להיפרד מהמשפחה שלך לפני הטיפול"

הגיטריסט הבריטי בן ה-62 וממייסדי להקת הפופ דוראן דוראן, אנדי טיילור, חשף בסוף השבוע האחרון לעיתון טיימס כי סרטן הערמונית שלקה בו הוא כעת נטולת תסמינים, וזאת למרות שבעבר נאמר לו שיידרש לטיפול פליאטיבי, כזה שנועד להקל על חולים סופניים בזמן גסיסתם.

המוזיקאי חשף בנובמבר האחרון את אבחנתו כחולה סרטן הערמונית שלב 4, ואמר כי אובחן לראשונה בשנת 2018. בשיחה עם ה-BBC סיפר טיילור כי התפנית הדרמטית הנוכחית בהתמודדותו עם המחלה התרחשה לאחר שהתוודע לתרופה פורצת דרך שכונתה "תרופה גרעינית" (Lutetium-177), שיודעת להתמקד בתאים הסרטניים בלבד.

טיילור, שהשלים את סבב הטיפול הראשון מתוך שישה, סיפר כי היה רדיואקטיבי במשך מספר ימים אחרי כל טיפול, מה שאילץ אותו להתבודד ולא להימצא באותה תקופה ליד אנשים: "אתה צריך להיפרד מהמשפחה שלך לפני הטיפול. אתה לא תשתתף ביום ההולדת העשירי של הנכד שלך. הדברים האלה מעוררים אצלי מחשבה שאני לא באמת יכול לקבל טיפול שינטרל את החרדה מהמוות". עוד שיתף כי סירב לקבל טיפול כימותרפי בשלב מוקדם יותר כיוון שחשש שיינזקו לו העצבים בידיים וכתוצאה מכך לא יוכל לנגן עוד.

להקת דוראן דוראן, 8 בדצמבר 2015. Simone Joyner, GettyImages
אנדי טיילור בהופעה של דוראן דוראן/GettyImages, Simone Joyner

כשהסביר על ההחלטה להסתיר את אבחנתו הרפואית במשך שנים: "רציתי שהילדים שלי יוכלו להמשיך בחייהם בלי שישאלו אותם על מצבי הרפואי". מוקדם יותר החודש אמר המוזיקאי כי התרופה שנטל האריכה את חייו בחמש שנים ואף כינה את הרופא שנתן לו אותה, כריסטופר אוונס - "אלון מאסק של הסרטן".

בשנת 2022 חשפו חברי דוראן דוראן בעת קבלת הפרס מהיכל התהילה של הרוקנ'רול כי טיילור אובחן בסרטן הערמונית, ובשל מצבו הבריאותי נבצר ממנו להגיע לטקס. חברי הלהקה הקריאו על הבמה חלק מנאום שכתב טיילור במיוחד לכבוד המאורע. "משפחות רבות חוו את הדעיכה האיטית של המחלה הזאת ואנחנו לא שונים מהם. אני מדבר מנקודת מבט של איש משפחה אבל עם ענווה עמוקה ביחס ללהקה, לקבוצת המעריצים הטובה ביותר ולתואר הכבוד המיוחד הזה", כתב טיילור.

דוראן דוראן הייתה מהלהקות הגדולות של שנות השמונים. היא עדיין פעילה אך ללא טיילור, שיוציא בקרוב את אלבום הסולו הראשון שלו מזה עשורים.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully