וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

לאחר המחאה: בוטלה הצגת תיאטרון רוסי שתמך בפלישה לאוקראינה ב"הבימה"

עודכן לאחרונה: 28.8.2023 / 15:16

הגעתה הצפויה של ההצגה "תפילה" של התיאטרון הרוסי "לנקום" להבימה הובילה למחאה עזה, כולל עצומה עליה חתמו מעל לשמונת אלפי אנשים, בעקבות תמיכת השחקנים והבמאי בפוטין ובפלישה לאוקראינה. בעקבות כך, בוטלה ההצגה. המפיק גד אורון: "לא חזינו את 'גובה המהומה'"

הבימה. ראובן קסטרו
תיאטרון הבימה/ראובן קסטרו

בעקבות המחאה נגד הופעתם בישראל, בוטלה הגעתם לארץ של אנשי התיאטרון הרוסי לנקום (Lenkom Theatre) עם שתי הופעות של ההצגה "תפילה" של גרגורי גורין המבוססת על "טוביה החולב", שהיתה אמורה לעלות בהבימה בסוף אוקטובר בהפקתו של גדי אורון. המחאה פרצה בעקבות תמיכתם של שחקנים בתיאטרון ובמאי ההצגה בממשל הרוסי, בנשיא פוטין ובפלישה לאוקראינה. בעצומה שפורסמה ועליה חתמו אלפים רבים, ובפוסטים שכתבו רבים, הם קראו לביטול ההופעה וציינו כי אם תתקיים לא יילכו יותר למופעים שיתקיימו על ידי כל מי שהיה קשור להצגה הזו בארץ, ועוד הודיעו כי רבים מהם יבטלו את המנוי שלהם להבימה. בעקבות כך, מפיק המופע, גד אורון הודיע: "לא חזינו את 'גובה המהומה', בעד ונגד, שפרצה עקב הקונפליקט הרוסי אוקראיני. כולנו, צוות המשרד והחתום מטה חשים כי אין כל סיבה להוסיף עוד מחלוקת בקרב הציבור כאן. ולפיכך, החלטנו לשחרר את התאריכים באולם רובינא ולדחות את ביקורה של להקת תיאטרון לנקום בישראל עד... 'שש אחרי המלחמה'".

המחאה באה לידי ביטוי ברשתות, במידה רבה מצד יוצאי ברית המועצות, בין השאר בעצומה שפורסמה ברשת, תחת הכותרת "אומרים לא לתיאטרון לנקום", ועליה חתמו עד כה מעל ל-8,000 אנשים. בעצומה נכתב: "אנו, מתנגדי הטרור הרוסי ותומכי אוקראינה, מתנגדים בכל תוקף לארח את תיאטרון 'לנקום' על אדמתנו. מדובר בשחקנים ובמאי שמעודדים פשיזם, את הממשל הרוסי והמלחמה באוקראינה. אנשים שיצאו לא פעם בהצהרות בעד פוטין, משלמי מיסים ברוסיה ותורמי נשק וציוד לצבא הרוסי, כל זה לא קורה בשקט ומפורסם בכלי התקשורת, הרשתות החברתיות ובאתר הרשמי של התיאטרון! בין רשימת השחקנים שמגיעים, מופיעים שמות מוכרים כמו אנדרי לאונוב, שתרם רכב לצבא הרוסי והתגאה בכך לא פעם, ויקטור ראקוב, שהצהיר על עמדתו ותמיכתו, אולסיה ז'לזניאק, שמופתעת מכך שהנשיא זלנסקי (שבעצמו בעבר היה במאי בסדרה שבה שיחקה בעבר 'סוואטי') הפנה כלפיה עורף ועוד שחקנים רבים אחרים. הם מתכננים להגיע בסוף אוקטובר עם ההצגה "תפילה" על פי ספריו של שלום עליכם (שבטח מתהפך בקברו רק מהמחשבה על כך) וגריגורי גורין שהיה ידוע בטוב ליבו וחמלתו כלפי האנושות. בהצגה זו אנו רואים זלזול בבני משפחותינו וחברינו שגרים באוקראינה ומותקפים מידי יום על לא עוול בכפם בזכות המיסים והתרומות שמעבירים שחקנים אלו".

"במדינה מתוקנות לא אמורים לערבב תרבות ותמיכה בטרור אך כפי שכולנו מבינים, ברוסיה זה ממש לא המצב ואין שום סיבה שזה ייגרר גם לישראל. אין בכוותנו להכפיש את המארגנים או לאיים. אך, ברור לכולנו שאם ההצגה הזאת אכן תתקיים הרוב המוחלט של החתומים לא ילכו יותר לאירועים ומופעים שיתקיימו על ידי כל מי שהיה קשור להצגה הזו בארץ ורבים מאיתנו יבטלו את המנויים שלנו בהבימה או כל גוף אחר שיתן להם במה".

בתגובה לכך, הודיע היום גד אורון כאמור על ביטול ההצגה

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully