וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אסתי זקהיים, יוסי בן נון, רמה איילון והד מיינר זכו בפרס לנדאו של מפעל הפיס

עודכן לאחרונה: 5.9.2023 / 12:39

מפעל הפיס הכריז על פרסי לנדאו לשנת 2023. בפרס בתחום יצירת מוזיקה לבמה זכה יוסי בן נון, בפרס בתחום תרגום סיפורת ו/או שירה זכתה רמה איילון, בפרס בתחום שחקנית בקולנוע זכתה אסתי זקהיים ובפרס בתחום עיצוב אופנה זכה הד מיינר. הרשימה המלאה - בפנים

אסתי זקהיים. מאי סביר,
אסתי זקהיים/מאי סביר

מפעל הפיס הכריז (שלישי) על הזוכים בפרס מפעל הפיס לאמנויות ולמדעים על שם לנדאו לשנת 2023. בפרס בתחום יצירת מוזיקה לבמה זכה יוסי בן נון, בפרס בתחום תרגום סיפורת ו/או שירה זכתה רמה איילון, בפרס בתחום שחקנית בקולנוע זכתה אסתי זקהיים ובפרס בתחום עיצוב אופנה זכה הד מיינר. בתחום המדעים זכו פרופ' יונינה אלדר, פרופ' יצחק פלפל, פרופ' מאיר חטינה ופרופ' כפיר אליעז. כל אחד מהזוכים יקבל ממפעל הפיס פרס על סך 150 אלף שקל. בפרס על מפעל חיים זוכה פרופ' פנחס אלפרט מאוניברסיטת תל אביב, על תרומתו בתחומי המטאורולוגיה הדינמית וחקר שינויי האקלים.

יו"ר מפעל הפיס אביגדור יצחקי מסר: "גם השנה, המשיכו המדענים בישראל לפרוץ דרך, להצטיין ולהוביל להישגים חסרי תקדים הן ברמה הלאומית והן ברמה הבינלאומית. בתחום האמנות והתרבות אנחנו חווים פריחה מחודשת שממשיכה לקצור פירות מדהימים. יש לנו בהחלט במה להתגאות ומטרתו של הפרס היא להכיר ולהוקיר את העשייה החשובה והבלתי פוסקת של פורצי הדרך בתחומים הללו שהשפעתם על חיינו כל כך משמעותית".

דולין מלניק, מנהלת אגף התרבות של מפעל הפיס, הוסיפה: "בכל שנה אנחנו משנים את הקטגוריות של הפרס במטרה להקיף כמה שיותר תחומים ולהגיע לכמה שיותר אישים שתרמו תרומה משמעותית לתחומי המדע, המחקר והאמנות. הפרסים שמפעל הפיס מעניק הם דרך נוספת להכיר, להוקיר ולתמוך במצוינות, הן בתחומי האמנויות השונים והן בתחומי המדע".

הפרס, המוענק מזה 23 שנה, נחשב לאחד הפרסים היוקרתיים בישראל והוא ניתן על שמו של מיכאל לנדאו, שמונה לראש מפעל הפיס בשנת 1951.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully