וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

רבותיי, ההיסטוריה חוזרת: מוזיאון העיר תל אביב ייחנך בשבוע הבא

עודכן לאחרונה: 7.9.2023 / 10:20

המוסד המחודש, שמכריז על עצמו בתור "המוזיאון העירוני ההשתתפותי הראשון בארץ", ייפתח במבנה בית העיר ברחוב ביאליק ויבקש לספר את סיפורה של העיר הלבנה והערכים שהיא מייצגת

מוזיאון העיר תל אביב, הממוקם במבנה בית העיר הישן ברחוב ביאליק בעיר, ייחנך ביום שלישי הבא. המוזיאון החדש מבקש "לספר את סיפורה של העיר דרך סיפורי תושביה והערכים שהעיר מייצגת", כלשון ההודעה לעיתונות. בחודשים הקרובים יפעל המוזיאון במתכונת הרצה ובחינם, ובתחילה לקבוצות מתאומות מראש בלבד. בנובמבר מתוכנן בו אירוע השקה גדול, ובינואר הוא צפוי להיפתח רשמית לציבור הרחב.

זהו הגלגול השלישי של מוזיאון העיר במבנה, כשהניסיון הראשון להקים בו מוזיאון עירוני החל למעשה בראשית שנות ה-70 עד שנסגר במהלך שנות ה-90. בשנת 2009, במסגרת חגיגות המאה לתל אביב, הוקם בו מחדש מרכז לתולדות העיר. כעת המוזיאון - שייקרא על שם שושנה וזבולון תומר - שוב נפתח בגרסה חדשה ומעודכנת, בהובלת עיריית תל אביב וקרן תל אביב. בכך הוא מצטרף למוסדות תרבות נוספים שפועלים באזור: בית ביאליק, בית ראובן, בית ליבלינג ומרכז פליציה בלומנטל.

מוזיאון העיר תל אביב. אילן ספירא,
מוזיאון העיר תל אביב החדש/אילן ספירא

במוזיאון המחודש שלוש תערוכות מרכזיות: תערוכת הקבע שבוחנת את התפתחות העיר ואופייה, כשנקודת ההתחלה היא יפו המודרנית; ושתי תערוכות נוספות תחת הכותרות "אוסף סיפורי העיר" ו"מלאכה ובטלה". במוזיאון מתכוונים גם לפנות מדי שנה לאמנים ולהציע להם להשתתף בתערוכות נוספות סביב נושא מתחלף. המוסד מכריז על עצמו בתור "מוזיאון העיר ההשתתפותי הראשון בארץ", והכוונה היא למעורבות של תושבי העיר בתהליך הקמתו, עיצובו, גיבוש האוסף וכדומה.

מוזיאון העיר תל אביב. אילן ספירא,
מוזיאון העיר תל אביב המחודש/אילן ספירא

"מוזיאון העיר תל אביב יפו פונה בראש ובראשונה לתושבות ולתושבים של העיר ויפעל ביחד איתם ועם קהילת היוצרות והיוצרים בעיר על מנת לשמור ולאצור את המורשת הבלתי מוחשית של העיר", מסרה מנהלת המוזיאון והאוצרת הראשית שלו, מיכל בהרב עוזרד, "המוזיאון מבקש לאחוז בדבר החמקמק שהוא רוח העיר, לשאול שאלות אודות תל אביב-יפו ועברה, לעודד שיח ערכי ער, רענן ורלוונטי לימים אלה ולטפח חשיבה ביקורתית ומעורבות אזרחית לעתיד לבוא. המוזיאון יפעל באופן קשוב לסיפורי העיר ולנרטיבים הלא מתועדים ויעודד יצירה חדשה ומקורית בקרב קהילת היוצרים והיוצרות בעיר".

ראש העירייה רון חולדאי בירך על הפתיחה. "האוסף המרכזי שיציג המוזיאון הוא אוסף סיפורים מגוון ועשיר בנקודות מבט, כמו התושבים והתושבות של העיר. אוסף מרובה שממשיך לגדול ולזוז ולהתחדש, כמו העיר עצמה", מסר. "כי זו המורשת התל אביב-יפואית: סיפורים מרובים שהופכים מעשים בלתי אפשריים למציאות. שעושים את תל אביב-יפו למה שהיא: בירת העסקים והכלכלה של ישראל, בירת התרבות והאמנות שלה, בירת החלומות שלה. מגדלור של דמוקרטיה, סובלנות, חופש מחשבה וביטוי".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully