וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"הוא ישלם על הגניבה": הפוליטיקאי המקומי שהסתבך עם מתי כספי

עודכן לאחרונה: 7.9.2023 / 21:54

פרסום ראשון: מתי כספי ואלמנתו של אהוד מנור כועסים על המועמד לראשות עיריית נתניה אבי סלמה בטענה שהפר זכויות יוצרים בשימוש בג'ינגל בחירות בלהיט "סיבה טובה", שכתב מנור והלחין כספי. כספי מבטיח: "אתבע אותו"

מתי כספי. מנדל וונדר, באדיבות המצולמים
מתי כספי/באדיבות המצולמים, מנדל וונדר

פרסום ראשון: מתי כספי ואלמנתו של אהוד מנור, עופרה פוקס, כועסים על המועמד לראשות עיריית נתניה אבי סלמה בטענה שהפר את זכויות היוצרים שלהם כשהשתמש ללא ידיעתם וללא הסכמתם בלהיט "סיבה טובה", שכתב מנור והלחין כספי. "זו גנבה", אמר כספי לוואלה! תרבות והוסיף כי בכוונתו להגיש תביעה.

אבי סלמה מתמודד במסגרת סיעה עצמאית בשם "דרך חדשה" למועצת העיר נתניה ולראשות העיר. במסגרת הקמפיין שלו, העלה שלשום (שלישי) לעמוד הפייסבוק שלו ולחשבון האינסטגרם שלו קליפ עם ג'ינגל בחירות באורך של שלוש דקות וחצי, שעושה שימוש בלחן של כספי מהשיר "סיבה טובה" ובחלק ממילותיו השיר של מנור ז"ל. בחלק אחר בשיר שינה למילות תעמולה מובהקות. כך למשל במקום המילים המקוריות "מה הפלא/ כששרים יהיו זמנים" מבוצע הלחן עם המילים "מה הפלא/ דרך חדשה בוחרים". במקום מילות הפיזמון "הנה זה בא/ הנה זה בא/ הנה סיבה סיבה כל כך טובה/ למחשבה" שונו המילים ל"הנה הוא בא,/ אבי סלמה,/ ראש העיר עם דרך חדשה/ לנתניה".

"זו גנבה", אמר כספי בתגובה לוואלה! תרבות, "זה לא נעשה בהסכמת יוצרי השיר. אנחנו מתכוונים להגיש תביעה והוא ישלם על הגנבה הזאת. עורך הדין שלי מטפל בזה".

עפרה פוקס. ראובן קסטרו
עפרה פוקס/ראובן קסטרו

עפרה פוקס, אלמנתו של אהוד מנור, אמרה לוואלה! תרבות: "זה לא נעשה בהסכמתנו, לא אישרנו ובכלל לא ידענו שמשתמשים בשיר הזה. אנחנו לא מאשרים להשתמש בשירים של אהוד לכל מה שקשור בפוליטיקה ולבחירות, וגם אהוד לא אישר כשהיה בחיים למרות שפנו אליו כל הזמן. לפי דעתי זה גם אסור על פי חוק. וגם לשנות מילים של שיר זה דבר שלא בא בחשבון אם אנחנו לא מאשרים. אני בהלם שעשו את זה. מאקו"ם צילצלו ועדכנו אותי בשימוש הזה בשיר, ואמרו לנו שהם יטפלו בזה ויעשו את מה שצריך. אני משערת שהם יתבעו. אקו"ם חייב לתבוע. זו עבירה, אסור להם לשנות מילים של אהוד בלי אישור, נקודה. זו חוצפה, ואני כועסת נורא על זה".

מאקו"ם נמסר בתגובה: "אקו"ם קיבלה תלונה שהגיעה לפתחה אודות הפרת זכויות יוצרים ביצירה 'סיבה טובה', שבה נעשה שימוש בקמפיין תעמולת בחירות של המתמודד לראשות עיריית נתניה מר אבי סלמה, וזאת ללא קבלת רשיון מהיוצרים ו/או מאקו"ם. אקו"ם מנהלת את זכויותיו של אהוד מנור ז"ל בהפרה, שכן שימוש פרסומי כזה, לצרכים פוליטיים וללא הסדרת רשיון, מהווה הפרה בוטה של זכויות היוצרים, וכן הפרה חמורה של 'הזכות המוסרית' השמורה לבעלי הזכויות. הטיפול בהפרה יבחן באמצעות הלשכה המשפטית באקו"ם".

אבי סלמה אמר בתגובה לוואלה! תרבות: "לא פנינו למתי כספי או משהו כזה, פנינו לאקו"ם". בהמשך נמסרה תגובה ממטה דרך חדשה: "אהוד מנור ומתי כספי הם נכסי צאן ברזל של התרבות והיצירה הישראלית ואנו מעריצים אותם. בכל מקרה, לא הגיעה לידנו כל פניה, ככל שתהיה כזו נגיב לה בכל הכבוד הראוי".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully