וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אלפי סופרים ואמנים ישראלים פנו לביידן: "אל תיפגש עם נתניהו"

עודכן לאחרונה: 10.9.2023 / 10:26

למעלה מ-3,500 סופרים, אמנים ואנשי אקדמיה קראו לנשיא ארצות הברית ג'ו ביידן ולמזכ"ל האו"ם אנטוניו גוטרש לא להיפגש עם ראש הממשלה בניו יורק. בין הפונים: דויד גרוסמן, דורית רביניאן, אחינועם ניני ועוד

נשיא ארה"ב ג'ו ביידן, ראש הממשלה בנימין נתניהו. יונתן זינדל/פלאש 90, Anna Moneymaker/Getty Images, עיבוד תמונה
"לא להיפגש עם נתניהו"/עיבוד תמונה, יונתן זינדל/פלאש 90, Anna Moneymaker/Getty Images

אלפי סופרים, אמנים ואנשי אקדמיה קראו לנשיא ארצות הברית ג'ו ביידן ולמזכ"ל האו"ם אנטוניו גוטרש לא להיפגש עם ראש הממשלה בנימין נתניהו בניו יורק ולא לתת לו לנאום בעצרת האו"ם בביקורו הצפוי.

למעלה מ-3,500 איש חתמו על המכתב, ביניהם דוד גרוסמן, דורית רביניאן, יוסי סוכרי, מיכל נאמן, אחינועם ניני, יונתן יבין, ינץ לוי, איריס לעאל, חיים לפיד, מעוזיה סגל, אלון גרבוז ועוד ועוד. "נתניהו מציג בתקשורת העולמית חזות של 'חיזוק הדמוקרטיה' ומציג עצמו כמי שפועל בשם 'רצון העם'. אולם, תנועת ההתנגדות העממית הסוחפת של שמונת החודשים האחרונים מבהירה כי חלק גדול מן העם במדינה, ובכללו רבים מאלה שהצביעו לנתניהו, מתנגד למהלכים החד צדדים של ההפיכה המשטרית ולהשחתת ערכי הדמוקרטיה עליהם מבוססים החיים בארצנו", כך נכתב.

עוד הוסיפו וכתבו: "נתניהו מקדם עם קואליציית הימין הקיצוני לא פחות מ-225 הצעות חוק אנטי דמוקרטיות הנמצאות בשלבי חקיקה שונים, משסה את העם זה בזה, מסכן את בטחון ישראל ונמנע מלפתור את סכסוך הדמים בו נתונה המדינה, המחייב את הפסקת השליטה על עם אחר. את הרס הדמוקרטיה הישראלית מחולל נתניהו כדי להביא לביטול המשפט המתנהל נגדו בגין עבירות שוחד, מרמה והפרת אמונים. במקביל, שותפיו לקואליציה פועלים לביסוסה של ישראל כמדינת אפרטהייד הנשלטת על ידי קיצונים דתיים. הזאת דמות המדינה בה אתם מעוניינים לתמוך על ידי פגישות עם מר נתניהו?".

כזכור, ביידן הזמין את נתניהו להיפגש עימו במטרה לדון בהתקדמות האמריקנית לעבר ההסכמות עם איראן, ביקורת אמריקנית על תהליכי החקיקה בישראל, והמדיניות הישראלית ביהודה ושומרון.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully