וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

זמרת הג'אז ריקי מנור (להקת איזולירבנד) הלכה לעולמה בגיל 73

עודכן לאחרונה: 10.9.2023 / 22:00

מנור התבלטה בעיקר כזמרת ג'אז ובלוז והתפרסמה בעיקר כחברה בלהקות איזולירבנד והפלטינה. ב-1986 ביצעה את שיר הפתיחה לסדרת הטלוויזיה לילדים "עליסה בארץ הפלאות"

ריקי מנור. יוטיוב, צילום מסך
ריקי מנור/צילום מסך, יוטיוב

הזמרת והפזמונאית ריקי מנור הלכה לעולמה בגיל 73 לאחר מאבק במחלה קשה. מנור התבלטה בעיקר כזמרת ג'אז ובלוז והתפרסמה בעיקר כחברה בלהקות איזולירבנד והפלטינה. חברה ללהקת איזולירבנד מוטי דיכנה נפרד ממנה בפייסבוק: "כמה עצוב". הזמרת סימה מיכאל דיכנה הוסיפה: "ריקי מנור אהובתי, נלחמת כמו פנתרה, וכשראיתי אותך אתמול, עוד שאלתי מתי תצאי הביתה. אוהבת אותך. היית לי כאחות אוהבת ושמחתי לשיר איתך. נוחי בשלום".

מנור החלה את דרכה המקצועית בלהקת גייסות השריון. בהמשך הצטרפה ללהקת הג'אז "הפלטינה", ולאחר מכן ללהקת "שמיים" עם הסולן דני ליטני. בשנת 1978 הופיעה בפסטיבל הזמר עם להקת "פלפל לבן" וחדוה עמרני עם שיר "בלב אחד" (המוכר כ"סלאם עליכום") שהגיע למקום השני בתחרות. עוד באותה שנה השתתפה בשירת קולות באלבומו המצליח של צביקה פיק "מוזיקה", ובאלבום "פלונטר" של רמי פורטיס.

בין השנים 1982 ל-1986 הייתה חברה בלהקת "איזולירבנד" שהקים המוזיקאי רוני וייס. היא שרה שם את השירים "מלודי" "חג על הגג" ו"שיר בעברית". ב-1986 ביצעה את שיר הפתיחה לסדרת הטלוויזיה לילדים "עליסה בארץ הפלאות". בשנת 96' הוציאה אלבום מחווה לזמרת הג'אז בילי הולידיי, בהמשך הופיעה בפסטיבלי ג'אז מקומיים.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully