וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מנועה קירל ועד רביד וטונה: 3 הרגעים הגדולים של התרבות בישראל השנה

עודכן לאחרונה: 19.9.2023 / 15:25

מותו של ענק התרבות יהונתן גפן, האיחוד המדהים של טונה ורביד פלוטניק - והמופע הבלתי נשכח של נועה קירל באירוויזיון: ניר יהב מסכם את שלושת אירועי התרבות הגדולים של השנה

רביד וטונה/עיבוד תמונה

שנת תשפ"ג הייתה שנה עמוסה באירועים וציוני דרך תרבותיים, אך אלו שלושת האירועים התרבותיים החשובים והמדוברים ביותר של השנה:

1. אי אפשר לסכם את השנה הזאת בלי להזכיר את ענק התרבות יהונתן גפן שהלך מאיתנו השנה בגיל 75. למעשה, אי אפשר לדבר על התרבות הישראלית בלי לדבר על יהונתן גפן. איש אשכולות במלוא מובן המילה, שכתב מאות ספרים, שירים ומחזות - לילדים ולמבוגרים - שספר איתנו בלילה כבשים, הבטיח שיהיה טוב ולימד אותנו איך שיר נולד. אין הרבה אנשי תרבות שאומרים עליהם שהם פסקול של מדינה. יהונתן גפן הוא בלי ספק אחד כזה, והיצירות שלו נותרו על זמניות ואקטואליות להכאיב.

יהונתן גפן שבועיים לפני מותו, מצטלם לטקס יום הזיכרון הישראלי פלסטיני, לקטע בו מבצעים אפרת גוש ואלי מגן את הקלאסיקה שכתב "מקום לדאגה". גפן מצטרף ומקריא את השיר "היונה הלבנה כבר זקנה"/באדיבות תנועת לוחמים לשלום, טקס יום הזיכרון הישראלי - פלסטיני

2. הייתה הופעה אחת השנה שאם לא הייתם בה, כנראה פספסתם את הופעת השנה. אנחנו מתכוונים כמובן למופע האיחוד של טונה ורביד פלוטניק, שני ענקי המוזיקה הישראלית שהוכיחו לראשונה שגם ההיפ הופ ממלא פארקים. ולא רק ממלא - שש פעמים ברצף, שיאי סולדאאוט, ו-90 אלף איש שמצאו במדבר - או ליתר דיוק בלייב פארק ראשון לציון - את סהרה. בין הדמעות של טונה להתרגשות של רביד, לכל מי שהיה שם היה ברור שהוא עד למהפכה.

sheen-shitof

תוצאות מהיום ה-1

הפיתוח המהפכני לטיפולי אנטי אייג'ינג בבית - כעת במבצע מיוחד

בשיתוף נומייר פלוס

כותבי וואלה! תרבות מסכמים את השנה:

ועדת תרבות - סיכום שנה/אולפן וואלה

3. ולסיום, זו הייתה ללא ספק השנה של הקילרית שלנו, נועה קירל, שהגיעה למקום השלישי באירוויזיון עם השיר "יוניקורן". זה היה מהלך לא צפוי. זמרת מצליחה, פופולרית, עסוקה - שהולכת לתחרות האירופאית, שבשנים האחרונות הלכו אליה רק מנצחי ריאליטי. היא נתנה את אחד הביצועים הטובים שנראו על במת האירוויזיון, כבשה את לבבות אירופה והוכיחה סופית שהיא הכוכבת הכי גדולה שיש לנו. והנה העבודה הקשה משתלמת: החודש היא תופיע פעמיים - כן, אני חוזר, פעמיים - על במת פארק הירקון. וואלה? שאפו.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully