וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

יומני גולדה מאיר במלחמת יום כיפור נחשפים לראשונה. קבלו הצצה לסרט עליהם

עודכן לאחרונה: 20.9.2023 / 17:34

50 שנה לאחר מלחמת יום הכיפורים, ארכיון המדינה מתיר לפרסום לראשונה את יומני ראש הממשלה גולדה מאיר בזמן מלחמת יום הכיפורים שלא היו ידועים לציבור עד היום. קבלו הצצה לסרטו של יריב מוזר בנושא, "יומני גולדה: הותר לפרסום" שישודר הערב בקשת 12

גולדה/קשת

50 שנה לאחר מלחמת יום הכיפורים, ארכיון המדינה מתיר לפרסום לראשונה את יומני ראש הממשלה גולדה מאיר בזמן מלחמת יום הכיפורים שלא היו ידועים לציבור עד היום. קבלו הצצה לסרטו של יריב מוזר בנושא, "יומני גולדה: הותר לפרסום" שישודר הערב בקשת 12.

הסרט, אשר מוביל אותו מגיש חדשות 12 דני קושמרו, מביא את המסמכים שמתארים את המהלכים בלשכתה של גולדה ואת הרגעים שבנו את ההחלטות הגורליות של המלחמה. לפי אותם חומרים, ובניגוד לדימוי ולמיתוס על הכישלון שלה, מאיר ניהלה את המערכה בקור רוח, הצליחה לשכנע את ארה"ב לשלוח סיוע צבאי לישראל והביאה לניצחון במלחמה.

צפו למעלה בקטע מתוך הסרט שישודר הערב

במאי הסרט יריב מוזר התראיין הבוקר ל-103fm וסיפר לענת דוידוב וגיא פלג על יצירתו הטלוויזיונית החדשה. "50 שנה החביאו את היומנים האלה. מתגלה שם תמונה הרבה יותר מאוזנת של ראש הממשלה גולדה מאיר, נלחמתי כדי שהכול ייצא החוצה. אנשים קרסו מסביבה, והיא המשיכה לעמוד בצורה חזקה". כשנשאל האם נעשה למאיר עוול היסטורי, מוזר השיב בנחרצות: "אני חושב שכן, בהחלט, יש לה הרבה זכויות".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully