וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

רינו צרור, עלי מוהר ודוד טרטקובר נפגשים בתערוכה על מלחמת יום הכיפורים

עודכן לאחרונה: 26.9.2023 / 17:51

התערוכה החדשה "שמש אוקטובר" במוזיאון ישראל חוזרת אל תוצרים בזמן אמת של העיתונאים רינו צרור ועלי מוהר, הרישומים של דוד טרטקובר והתמונות של צלם העיתונות של רמי הלפרין, שנהרג בחווה הסינית

בוידאו: ראיון עם קהלני ומפקד 77. רמת הגולן./צילום: שלומי גבאי, עריכת תוכן: רון נוטקין, עריכת וידאו: שירן גולן. צילומי ארכיון: אבי רוקח, ארכיון צה"ל ומשרד הביטחון, גיל לוין.

תערוכה חדשה במוזיאון ישראל מפגישה ארבעה קולות שמתעדים את השבר הנורא של מלחמת יום הכיפורים: האמן דוד טרטקובר, העיתונאי רינו צרור, הצלם רמי הלפרין והכותב עלי מוהר. התערוכה, "שמש אוקטובר: ארבע הקולות ממלחמת יום הכיפורים", שאצרה ד"ר תמרה אברמוביץ', מתמקדת בתוצרים שלהם מזמן אמת.

ב-7 באוקטובר 1973 הלפרין יצא יחד עם צרור, שניהם אנשי "העולם הזה", לכיוון החזית הדרומית. הלפרין, שתיעד במצלמתו את מוראות המלחמה, נהרג במהלך הקרבות בחווה הסינית. צרור חזר לבדו חי מהחזית, ותיאר ברשימותיו את מה שראו עיניו, ואלו פרסומו לצד תמונותיהם של חברו המת.

מתוך התערוכה "שמש אוקטובר", מוזיאון ישראל. צילום: רמי הלפרין; אלי פוזנר, זוהר שמש, מוזיאון ישראל,
מתוך צילומי דוד הלפרין/צילום: רמי הלפרין; אלי פוזנר, זוהר שמש, מוזיאון ישראל
מתוך התערוכה "שמש אוקטובר", מוזיאון ישראל. רישום: דוד טרטקובר; אלי פוזנר, זוהר שמש, מוזיאון ישראל,
מתוך יומני דוד טרטקובר/רישום: דוד טרטקובר; אלי פוזנר, זוהר שמש, מוזיאון ישראל

במקביל אליהם יצר משדה הקרב גם טרטקובר, אז אמן צעיר וחייל מילואים שחצה את תעלת סואץ, ואילו עלי מוהר פרסם אף הוא את רשימותיו הטראגי-קומיות בעיתון "דבר". יחד, ארבעת הקולות האלה מבקשים להציג רישום של האירועים מצד כמה ממנסחי הדימויים החדים של התקופה ובכלל.

התערוכה תוצג עד לסוף חודש ינואר.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully