וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אחרי שתרם לרוצח בן אוליאל: שני נגנים בלהקתו של אריאל זילבר פרשו

27.9.2023 / 13:18

שני נגנים מלהקתו של המוזיקאי אריאל זילבר - אבנר קלמר ושלומי מנצור - הודיעו על פרישה במחאה על החלטתו של זילבר לתרום לרוצח משפחת דוואבשה, עמירם בן אוליאל. שני הנגנים יוחלפו בשניים אחרים בהופעתו החגיגית לרגל יום הולדתו ה-80 שתיערך באוקטובר

אריאל זילבר בנשף רוק - "החברה להגנת הטבע"/צילום: ניב אהרונסון, עריכה: ניר חן

שני נגנים מלהקתו של המוזיקאי אריאל זילבר - אבנר קלמר ושלומי מנצור - הודיעו על פרישה במחאה על החלטתו של זילבר לתרום לרוצח משפחת דוואבשה, עמירם בן אוליאל. בתכתובת ווטסאפ פנימית של חברי הלהקה, שפורסמה לראשונה ב-ynet, כתב קלמר המלווה שנים ארוכות את זילבר: "לצערי לא אנגן יותר עם אריאל. אומר זאת בצער רב ואבל גדול, מכיר את כל הטיעונים נגד ואין מה להיכנס לזה. לא מצליח לדמיין את עצמי עומד לצידו על הבמה אחרי הדברים שאמר ועשה, זו החלטה מאוד רגשית. הולך בעקבות הלב והמצפון". שלומי מנצור הוסיף כי הוא עוזב גם כן את הלהקה ומאחל הצלחה לכולם.

לוואלה! תרבות נודע כי המופע החגיגי לרגל יום הולדתו ה-80 של זילבר, שצפוי להתקיים בחודש הבא, יתקיים על אף הפרישות של שני הנגנים וכי שני נגנים יחליפו אותם באותו מופע.

אתמול החליט ארקדי דוכין שלא לארח את זילבר בהופעתו של דוכין ב-2 באוקטובר בפסטיבל ראשון לציון. בערב, הכולל עיבודים חדשים ללהיטיו של דוכין מכל התקופות, היה אמור לארח ארקדי את זילבר אולם לאור דבריו של זילבר - הוא הוחלף במיכה שטרית שיתארח במקומו.

אריאל זילבר בהופעת העשור לנשף רוק של אביב גפן, 9 באפריל 2022. ניב אהרונסון
אריאל זילבר/ניב אהרונסון

בשבוע שעבר כאמור הודיעו המוזיקאים שלום חנוך, אביב גפן וארקדי דוכין על ביטול השתתפותם במופע החגיגי לרגל יום הולדתו ה-80 של המוזיקאי אריאל זילבר, לאחר שהאחרון תרם לרוצח משפחת דוואבשה, עמירם בן אוליאל, במסגרת קמפיין גיוס המונים. בימים האחרונים גויסו יותר ממיליון שקלים לטובת בן אוליאל, בקמפיין שקידמה חברת הכנסת לימור סון הר מלך ("עוצמה יהודית").

"לצערי אינני יכול לקחת חלק על במה אחת עם אריאל זילבר שאותו אני מכבד כיוצר ואמן", כתב גפן. "יש גבולות שאסור לחצות והם נחצו. אלו ימים בהם נלחמים על דמותה של ישראל, על אחדות מבורכת, סבלנות והנמכת הלהבות. אינני מסוגל לקחת חלק בנירמול והכשר לכאלה כוונות ואמירות". מטעמו של שלום חנוך נמסר: "אנחנו לא לוקחים חלק בפעילות סביב אמן עם רמת ערכים ומוסר שכזה".

"אני מאמין באמונה שלמה בחפותו של עמירם בן אוליאל ולמשפט צדק", כתב זילבר בתגובה. "איני תומך ברצח ובשום שלב לא אמרתי זאת. וזוהי מהות הדמוקרטית וחופש הדעה אותה הבעתי לפי מצפוני. צר לי שחבריי בחרו להיכנע ללחץ מכל מיני גורמים, ומהלכם נראה תמוה להחרים את מופע יום הולדתי השמונים, שאני מתכנן לחגוג בהיכל התרבות בחודש הבא יחד עם כל מי שתומך במוזיקה שיצרתי ושליוותה את עם ישראל מזה עשורים ובעזרת השם לעוד עשורים רבים".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully