וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

פעילי ימין תקפו ורדפו אחרי ישראל פריי - העיתונאי נמלט לדירת מסתור

עודכן לאחרונה: 15.10.2023 / 14:22

העיתונאי החרדי ישראל פריי, שמזוהה עם עמדות שמאל רדיקליות, נאלץ להימלט מביתו בלילה שבין שבת לראשון אחרי שפעילי ימין קיצוני הגיעו אל מחוץ לביתו, ירו זיקוקים וקראו לו קריאות "בוגד". כאשר הצליח להימלט מביתו, הם רדפו אחריו

פעילי ימין קיצוני יורים זיקוקים מחוץ לביתו של העיתונאי ישראל פריי/מתוך תיעוד שעלה ברשתות החברתיות, שימוש לפי סעיף 27א לחוק זכויות יוצרים

עשרות פעילי ימין התכנסו אתמול בלילה (בין שבת לראשון) מחוץ לביתו של העיתונאי החרדי ישראל פריי, המזוהה עם עמדות שמאל רדיקליות, בבני ברק. הפעילים ירו זיקוקים בסמוך לבניין שבו הוא מתגורר וקראו קריאות "בוגד". כוחות משטרה שהגיעו סייעו לחלץ את פריי אל רכבו, כך מדווח העיתונאי בר שם-אור ב-X (לשעבר טוויטר), אך לאחר מכן הוא נאלץ לנוס על נפשו מהפעילים.

"אתמול הייתה סכנה ממשית לחייו של העיתונאי ישראל פריי בעקבות ההסתה נגדו בקבוצות וואטסאפ של הימין הקיצוני שבהן הופצה כתובתו. כולנו ראינו כיצד עשרות פעילי ימין קיצוני הגיעו אל מחוץ לביתו של פריי וירו זיקוקים אל עבר הבית בעקבות סרטון שפרסם, אבל כעת נפרסם את מה שקרה לאחר מכן ואת ההתנהלות של המשטרה", עדכן שם-אור. "במשטרת ישראל סייעו לפריי להגיע לרכב שלו לאחר שהיה נצור בביתו, אולם לאחר שנכנס לרכב השוטרים עזבו את המקום. באותו הרגע שנשאר לבד, פעילי ימין קיצוני לבושים בשחור החלו לנסוע אחריו על ציר ז'בוטינסקי ברמת גן והתפתח מרדף".

"פריי הצליח להגיע עד לבית החולים איכילוב מתוך מחשבה שתהיה שם אבטחה שתגן עליו", מוסיף שם-אור. "לאחר שנכנס לבית החולים עם רכבו והתבצר בפנים, פעילי ימין קיצוני לבושים בשחור עמדו במשך זמן ממושך בכניסה לבית החולים ובדקו רכב אחרי רכב ביציאה. כך הם גם חסמו בפועל את כניסת החירום למתחם והאטו את יציאת הרכבים וניידות האמבולנסים. רק לאחר שעות פריי הצליח להיות מוברח מבית החולים באמצעות מכרים והגיע לדירת מסתור שם הוא מסתרר עד לשעה זו. לא היו עצורים באירוע".

הדבר שקומם את פעילי הימין הקיצוני היה סרטון שהעלה פריי ביום שישי ובו הוא נושא דברים לזכר קורבנות הטבח הישראלים בדרום, שלאחריהם גם הביע צער על החפים מפשע שנהרגים בהפצצות של צה"ל בעזה. לאחר מכן אמר קדיש שהקדיש גם להרוגים מעבר לגבול.

מהמשטרה נמסר בתגובה: "מיד עם קבלת הדיווח, שוטרים הגיעו למקום והחלו לפנות את מפירי הסדר לאחר שקצין משטרה הכריז על הפגנה בלתי חוקית. לאחר מעצר של חשוד והשלטת סדר במקום, ליוו השוטרים את ישראל פריי לרכבו והוא נסע משם בבטחה. בנוגע להפעלת אמצעי פירוטכניקה במקום, בוצעו סריקות לאיתור חשודים ונפתחה חקירה".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully