וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

השחקנית הישראלית מאיסה עבד אלהאדי ("מתים לרגע") נעצרה בחשד להסתה ותמיכה בטרור

עודכן לאחרונה: 24.10.2023 / 11:54

מאיסה עבד אלהאדי, המוכרת גם מסדרות כמו "30 ש"ח לשעה", "בתולות" ו"נאפס", נעצרה בעקבות מספר פוסטים שבהם עודדה את מעשי הזוועה של חמאס ב-7 באוקטובר. עופר שכטר, שכיכב לצדה ב"מתים לרגע", קרא בפוסט זועם "מתבייש בך"

השחקנית מאיסה עבד אלהאדי. Juan Naharro Gimenez/Getty Images, GettyImages
אורחת קבועה על שטיחים אדומים. מאיסה עבד אלהאדי/GettyImages, Juan Naharro Gimenez/Getty Images

משטרת ישראל הודיעה כי שוטרי מחוז צפון עצרו היום (שלישי) שחקנית ומשפיענית רשת תושבת העיר נצרת, בחשד לגילויי שבח ודברי שנאה והסתה. זה קורה בהמשך לפוסט שפרסם אתמול בערב עופר שכטר ובו זעם על השחקנית מאיסה עבד אלהאדי, שכיכבה לצדו בסדרה "מתים לרגע". שכטר הציג צילומי מסך מסטוריז שפרסמה עבד אלהאדי, ובהם רואים את צילומי הטרוריסטים בעודם חוטפים קשישה, פורצים את הגדר וכן הלאה. שכטר כתב לאלהאדי: "מתבייש בך! תתביישי לך! גרה בנצרת משחקת בסדרות וסרטים שלנו, איתנו, ואז תוקעת לנו סכין בגב".

המשטרה עדכנה הבוקר שבעקבות הפוסטים ופניות נוספות שהתקבלו בעניינה, הובאה השחקנית לתחנת המשטרה, שם נחקרה ונעצרה ותובא בהמשך היום אל בית משפט השלום בנצרת בבקשה להאריך את מעצרה. אחרי השעה 11:00 נעתר בית המשפט השלום בנצרת והאריך את מעצרה עד לתאריך 26 באוקטובר 2023.

השחקנית מאיסה עבד אלהאדי. Tim P. Whitby/Getty Images for IEFTA, GettyImages
בעד החמאס. מאיסה עבד אלהאדי/GettyImages, Tim P. Whitby/Getty Images for IEFTA

עבד אלהאדי, המגדירה את עצמה פלסטינית, היא אורחת קבועה על שטיחים אדומים בפסטיבלים אירופאים, ולמעשה הקילומטרז' שלה בהם גדול יותר מאשר של כמעט כל שחקנית ישראלית אחרת בשנים האחרונות. היא כיכבה בפסטיבל קאן עם "עניינים אישיים", ובפסטיבל ונציה עם "תל אביב על האש" עטור הפרסים ועם "רכבת קלה לירושלים" ו"עזה אהובתי". בפסטיבל ברלין ראו אותה ב"שרקייה" וב"ג'נקשן 48", ובפסטיבל טורונטו עוררה שערורייה עם "סלון הודא", וזו רשימה חלקית. רוב הסרטים הללו מומנו לפחות חלקית בידי קרנות ישראליות.

השחקנית שיחקה גם בשלל סדרות ישראליות, דוגמת "30 ש"ח לשעה" ו"לכודים ברשת" של הערוץ הראשון, ובסדרות נוספות של הוט מלבד "מתים לרגע" - "בתולות" וכן "נאפס" מ-2021 שבה כיכבה בתפקיד הראשי. עבד אלהאדי שיחקה גם בהפקות זרות, כמו הסרט "המלאך" של נטפליקס על המרגל אשרף מרואן, והסדרה "בגדאד סנטרל", הפקה משותפת של ערוץ 4 הבריטי והולו.

מהוט נמסר: "החברה מגנה בתוקף את דבריה המבחילים ותמיכתה בארגון טרור של חיות אדם שטבח בנשים, גברים, קשישים וילדים חפים מפשע. הוט מודיעה כי השחקנית לא תשתתף בשום הפקה של החברה בעתיד, ומצפים מכל גופי ההפקה והשידור לנהוג כמונו. החברה הסירה את התוכן בהשתתפות השחקנית משירות ה-VOD".

מאז ראשית המלחמה ב-7 באוקטובר טיפל הצוות המשטרתי המיוחד לטיפול בהסתות לטרור ב-246 פרסומים. 118 מקרים אושרו לפתיחת חקירה בהסתה לטרור, 100 חשודים נכלאו, 17 כתבי אישום הוגשו ועוד מספר נוספים בהכנה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully