וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

השחקן ריצ'רד ראונדטרי, כוכב "שאפט", הלך לעולמו בגיל 81

עודכן לאחרונה: 25.10.2023 / 9:45

ריצ'רד ראונטדרי כיכב בתפקיד הבלש ג'ון שאפט בסרט הקלאסי שנשא את שמו, דמות שנחשבת לגיבור האקשן השחור הראשון. הוא גילם אותו גם בארבעת סרטי ההמשך, ומעבר לכך שיחק בעשרות סרטים וסדרות לאורך יותר משישה עשורים

השחקן ריצ'רד ראונדטרי. Paul Archuleta/Getty Images, GettyImages
השחקן ריצ'רד ראונדטרי/GettyImages, Paul Archuleta/Getty Images

השחקן האמריקאי ריצ'רד ראונדטרי מת אתמול (שלישי) בגיל 81, אחרי מאבק קצר בסרטן הלבלב כשמשפחתו לצד מיטתו.

ראונטדרי כיכב בתפקיד הבלש הפרטי ג'ון שאפט בסרט "שאפט" מ-1971, הנחשבת לגיבור האקשן השחור הראשון. הסרט הפך לשובר קופות גדול, והדמות במרכזו נעשתה איקונית בדברי ימי הקולנוע וסמל להעצמה שחורה. תפקידו הקנה לו מועמדות לפרס גלובוס הזהב לכוכב החדש של השנה. שיר הנושא של הסרט, בביצועו של אייזק הייז, זכה באוסקר.

ראונטדרי כיכב גם בארבעת סרטי ההמשך של "שאפט" - שני הראשונים יצאו בשנתיים שלאחר מכן, בין 1972 ל-1973, ושניים נוספים הגיעו בשנת 2000, בבימויו של ג'ון סינגלטון ובכיכובו של סמואל ל' ג'קסון, ובשנת 2019, שוב עם ג'קסון, הציגה שלושה דורות למשפחת שאפט הקשוחה. ב-1973 ההצלחה אף הניבה סדרת בת בכיכובו של ראונדטרי, אך היא בוטלה אחרי שבעה פרקים.

ריצ'רד ראונדטרי, נדה ארנריק, "שאפט באפריקה". FilmPublicityArchive/United Archives via Getty Images, GettyImages
ריצ'רד ראונדטרי ונדה ארנריק בסרט "שאפט באפריקה", 1973/GettyImages, FilmPublicityArchive/United Archives via Getty Images

מעבר ל"שאפט", הקריירה של ראונטרי התפרסה על פני יותר משישה עשורים, החל מתפקידו באופרת הסבון "As the World Turns" ב-1956 וכלה בסדרה בהפקת הבמאית עטורת הפרסים אווה דוברניי ("סלמה"), "Cherish the Day", ב-2022. בין לבין הוא שיחק בעשרות סרטים וסדרות, כולל "שבעה חטאים" של דיוויד פינצ'ר, "בריק" של ריאן ג'ונסון ו"ספיד רייסר" של האחיות וואשובסקי, וכן על המסך הקטן ב"המפענחת", "לינקולן הייטס" ובתפקידי אורח רבים.

סמואל ל' ג'קסון ספד לו ברשתות החברתיות: "ריצ'רד ראונדטרי, האב טיפוס, הטוב ביותר לעשות את זה אי פעם! שאפט כמו שאנחנו מכירים אותו הוא עכשיו ותמיד יהיה היצירה שלו! מותו מותיר חור עמוק לא רק בליבי, אלא אני בטוח שגם אצל רבים מכם".

  • עוד באותו נושא:
  • שאפט

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully