וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"שמעתן את הדברים הטובים?" - השחקנית הישראלית תואשם בהסתה ועידוד ארגון טרור

עודכן לאחרונה: 29.10.2023 / 14:33

פרקליטות צפון הגישה היום כתב אישום נגד מאיסה עבד אלהאדי, בחשד להסתה ותמיכה בארגון טרור. השחקנית, המוכרת מהסדרה "מתים לרגע", נעצרה בשבוע שעבר בעקבות מספר פוסטים בחשד להסתה ולגילויי שבח למעשי הזוועה של החמאס. שר הפנים ביקש לשלול את אזרחותה הישראלית

השחקנית מאיסה עבד אלהאדי. Juan Naharro Gimenez/Getty Images, GettyImages
מאיסה עבד אלהאדי/GettyImages, Juan Naharro Gimenez/Getty Images

בסיום חקירת שוטרי המחוז הצפוני, פרקליטות מחוז צפון הגישה היום (ראשון) כתב אישום כנגד השחקנית הישראלית מאיסה עבד אלהאדי, בסעיפים של הסתה לטרור וגילוי הזדהות עם ארגון טרור. בנוסף, הפרקליטות ביקשה לעצור את עבד אלהאדי עד תום ההליכים המשפטיים, לאחר ששוחררה ממעצר בתנאים מגבילים על ידי בית המשפט המחוזי בנצרת. בתוך כך, שר הפנים ארבל פנה היום למנכ"ל רשות האוכלוסין וההגירה, אייל סיסו, בבקשה כי יורה ללשכה המשפטית לבחון באופן מיידי את קידום שלילת אזרחותה הישראלית של עבד אלהאדי.

כתב האישום אושר על ידי היועצת המשפטית לממשלה ופרקליט המדינה. זהו כתב האישום ה-30 במספר שמגישה הפרקליטות בעבירות אלה מאז תחילת המלחמה. עבד אלהאדי נעצרה ונחקרה ב-12 באוקטובר בעקבות אחד מפרסומיה ושוחררה בתנאים מגבילים. ב-24 באוקטובר נחקרה שוב, ומעצרה הוארך ביומיים, אך הערר שהגישה למחוזי התקבל על ידי השופט ערפאת טאהא, והיא שוחררה בתנאים מגבילים.

בכתב האישום, עבד אלהאדי נאשמת בגין הסתה לטרור וגילוי הזדהות עם ארגון טרור, על רקע שני פרסומי סטורי בחשבון האינסטגרם שלה, המונה למעלה מ-27 אלף עוקבים, והיא נאשמת על כך שבפוסטים אלו הביעה אהדה ועידוד למעשי טרור, תמיכה והזדהות עמם, "ובנסיבות הקונקרטיות, ישנה אפשרות ממשית שפרסומיה יביאו לעשיית מעשה טרור", נמסר מהפרקליטות.

השחקנית פרסמה תמונה של יפה אדר, קשישה בשנות ה-80 לחייה שנחטפה, בעת אירוע חטיפתה, ובה כתבה: "הגברת יוצאת להרפתקת חייה". את התמונה צילם ככל הנראה אחד מחוטפיה, ועל גביה נרשם: "הבחורים שלנו טובים". לצד הכיתוב הוסיפה מספר אימוג'ים המביעים לעג. באותו יום, פרסמה תמונת טרקטור של מחבלי החמאס פורצים את גדר הגבול עם רצועת עזה ובו כתבה: "Let's go Berlin style". כל זאת נעשה בבוקר פתיחת מלחמת עזה.

בכתב האישום צוין עוד כי בקבוצת ווטסאפ המשותפת לה ולחברותיה כתבה: "בנות שמעתן את הדברים הטובים?", והוסיפה: "חוץ מזה שחמאס זיינה את אחותו של הדרום ופלשו לישראל וכביש 6 וחטפו חיילים וייתכן גם אזרחים. בלאגן". בנוסף, בקבוצה: "אני הורג אותי הזקנה נכנסת מניפה ביד כאילו היא המלכה אליזבת".

הפרקליטות מבקשת שעבד אלהאדי תישאר במעצר עד לסיום המשפט נגדה, משום שלטענתה קיים יסוד סביר לחשש שהמשיבה תסכן את בטחון הציבור ובטחון המדינה. לדברי הפרקליטות "מדינת ישראל נמצאת בעיצומה של לחימה קשה בשתי חזיתות. דווקא בימים קשים אלה בחרה המשיבה להפיץ פרסומי הסתה, לשפוך שמן למדורה, לתמוך בפעילי הטרור ולפזר שנאה ואיבה סביבותיה". עוד נכתב בבקשת הפרקליטות כי "פרסומים מסוכנים דוגמת אלה שהפיצה המשיבה מקימים סיכון רב עד מאוד לליבוי שנאה, אלימות, טרור ופגיעה בביטחון המדינה תמיד. על אחת כמה וכמה, מתעצם הסיכון בהינתן האווירה הציבורית הטעונה והנפיצה השוררת היום ואל מול החשש להסלמה בגזרות נוספות ברחבי הארץ (...) בהינתן הימים הקשים והנפיצים העוברים על מדינת ישראל, מתעצמת מסוכנותה של המשיבה שבעתיים שעה שהדברים אותם היא מפרסמת עלולים להיות הניצוץ שיצית תבערה גדולה".

עוד טוענת הפרקליטות כי קיים יסוד סביר לחשש כי עבד אלהאדי תסכן את שלום הציבור וכי שחרורה יביא לשיבוש הליכי משפט, להתחמקות מהליכי שפיטה ולהשפעה על עדים.

סניגורה של עבד אלהאדי טרם הגיב לפניית וואלה.

עבד אלהאדי, המגדירה את עצמה פלסטינית, היא אורחת קבועה על שטיחים אדומים בפסטיבלים אירופאים, ולמעשה הקילומטרז' שלה בהם גדול יותר מאשר של כמעט כל שחקנית ישראלית אחרת בשנים האחרונות. היא כיכבה בפסטיבל קאן עם "עניינים אישיים", ובפסטיבל ונציה עם "תל אביב על האש" עטור הפרסים ועם "רכבת קלה לירושלים" ו"עזה אהובתי". בפסטיבל ברלין ראו אותה ב"שרקייה" וב"ג'נקשן 48", ובפסטיבל טורונטו עוררה שערורייה עם "סלון הודא", וזו רשימה חלקית. רוב הסרטים הללו מומנו לפחות חלקית בידי קרנות ישראליות.

השחקנית שיחקה גם בשלל סדרות ישראליות, דוגמת "30 ש"ח לשעה" ו"לכודים ברשת" של הערוץ הראשון, ובסדרות נוספות של הוט מלבד "מתים לרגע" - "בתולות" וכן "נאפס" מ-2021 שבה כיכבה בתפקיד הראשי. עבד אלהאדי שיחקה גם בהפקות זרות, כמו הסרט "המלאך" של נטפליקס על המרגל אשרף מרואן, והסדרה "בגדאד סנטרל", הפקה משותפת של ערוץ 4 הבריטי והולו.

מהוט נמסר בשבוע שעבר: "החברה מגנה בתוקף את דבריה המבחילים ותמיכתה בארגון טרור של חיות אדם שטבח בנשים, גברים, קשישים וילדים חפים מפשע. הוט מודיעה כי השחקנית לא תשתתף בשום הפקה של החברה בעתיד, ומצפים מכל גופי ההפקה והשידור לנהוג כמונו. החברה הסירה את התוכן בהשתתפות השחקנית משירות ה-VOD".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully