וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

המלחין אריה לבנון ("זמר שלוש התשובות", "ערב בא") הלך לעולמו בגיל 91

עודכן לאחרונה: 31.10.2023 / 8:51

לבנון, יליד רומניה, חתום על קלאסיקות בזמר העברי מאז שנות ה-50, ובין היתר הלחין את "איש אילם גבוה ודק" ואת "ליפא העגלון". הוא גם עיבד את הביצוע המקורי של "פתאום עכשיו, פתאום היום (אהבתיה)" של שלמה ארצי

המלחין אריה לבנון. Creative Commons
אריה לבנון/Creative Commons

המלחין אריה לבנון הלך לעולמו היום (שלישי) בגיל 91.

לבנון, נולד ברומניה בשם לאון וייסמן, ועלה לישראל בשנת 1951. הוא היה מלחין ומעבד בולט בזמר העברי מאז שנות ה-50. בין היתר הלחין נכסי צאן ברזל כמו "זמר שלוש התשובות", "ליפא העגלון", "איש אילם גבוה ודק" ו"ערב בא", שזכה בפסטיבל הזמר והפזמון הראשון בשנת 1960. הוא יצר גם את פסקול הסרט "איי לייק מייק" יחד עם גארי ברתיני.

לבנון גם היה מעבד ומנהל מוזיקלי מרכזי. הוא עיבד את הביצוע המקורי של "פתאום עכשיו, פתאום היום" של שלמה ארצי. הוא שימש גם כמנהל המוזיקלי בכמה תכניות של להקת הנח"ל ולהקת פיקוד המרכז, להקת בצל ירוק, והתוכניות הראשונות של הגשש החיוור והמופע "השטן ואשת האיכר", וכן של הצגות רבות כמו "שלמה המלך ושלמי הסנדלר" ו"שוק המציאות". הוא ניצח גם על התזמורות של פסטיבל שירי הילדים ופסטיבל הזמר המזרחי.

לבנון, ששימש גם כמרצה במכללת לוינסקי לחינוך, זכה להוקרה ולכמה פרסים, לרבות פרס אקו"ם ופרס יקיר תל אביב. רק בראשית השנה זכה לבנון בפרס "אריק איינשטיין" לאמנים ותיקים.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully