וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בכל זאת תקווה? הסרט האיראני-ישראלי של גיא נתיב ("גולדה") קטף פרס בינלאומי

עודכן לאחרונה: 1.11.2023 / 15:00

"טאטאמי", הסרט של הבמאי הישראלי גיא נתיב והבמאית האיראנית זאר אמיר איברהימי, זכה בפסטיבל הסרטים הבינלאומי היוקרתי של טוקיו בשני פרסים: פרס מיוחד של חבר השופטים ופרס השחקנית הטובה ביותר לזאר אמיר איברהימי

גיא נתיב ג'יימי ריי ניומן נתיב. באדיבות פסטיבל הסרטים טוקיו ©2023 TIFF,
נתיב וריי ניומן/באדיבות פסטיבל הסרטים טוקיו ©2023 TIFF

"טאטאמי", הסרט של הבמאי הישראלי גיא נתיב והבמאית האיראנית זאר אמיר איברהימי, זכה בפסטיבל הסרטים הבינלאומי היוקרתי של טוקיו בשני פרסים: פרס מיוחד של חבר השופטים ופרס השחקנית הטובה ביותר לזאר אמיר איברהימי. בטקס שנערך היום (רביעי), הוענקו הפרסים ליוצרים על ידי צוות השופטים של הפסטיבל, נשיא חבר השופטים הבמאי וים ונדרס, הבמאי אלברט סרה והשחקנית זאו תאו.

"טאטאמי", שביימו יחד גיא נתיב הבמאי הישראלי זוכה האוסקר ("סקין", "גולדה") והבמאית והשחקנית האיראנית זאר אמיר איברהימי ("עכביש קדוש"), הוא שיתוף הפעולה הראשון של יוצרי קולנוע ישראלים ואיראנים בסרט בינלאומי. את התסריט כתב נתיב יחד עם הבמאית האיראנית אלהאם אפראני. הוא הופק ע"י קשת סטודיוס, ווייט לודג', ניו נייטיב, ווסט אנד פילמז שגם מפיצים את הסרט בעולם וסרטי יונייטד קינג, מפיצי הסרט בישראל.

 

הבמאי גיא נתיב מסר: "דווקא עכשיו, שהכל בוער וכואב ושורף בכל החשיכה הזו, קיבלנו את הידיעה מטוקיו שהביאה לנו, יהודים ואיראנים גולים, קצת אור. תודה לפסטיבל טוקיו, לנשיא חבר השופטים וים ונדרס ולצוות שלו על כך שהצליחו בתוך הכאוס העולמי להבחין בסרט הקטן שלנו, המספר על מאבק לאנושיות, חופש ושוויון ומהווה מחווה למיליוני נשים הנלחמות מדי יום על החופש לחיות".

"טאטאמי" מביא את סיפורן של ספורטאיות איראניות על רקע המשטר הקיצוני השולט במדינה. הסרט עוקב אחר הג'ודוקא ליילה (אריאן מנדי) והמאמנת שלה מריאם (אמיר איברהימי), הנוסעות לאליפות העולם בג'ודו במטרה להביא הביתה את מדליית הזהב הראשונה של איראן. לקראת קרב בו אמורה ליילה להילחם נגד ספורטאית ישראלית, השתיים מקבלות אולטימטום מהמשטר האיראני שמורה על ליילה לזייף פציעה ולהפסיד. כשהחופש שלה עומד על כף המאזניים, ליילה עומדת בפני בחירה בלתי אפשרית: להעמיד פנים שהיא פצועה ולציית למשטר האיראני, או לסרב ולהילחם על מדליית הזהב. בסרט מככבות גם ג'יימי ריי ניומן, אשתו של נתיב וליר כץ (המפקדת).

  • עוד באותו נושא:
  • גיא נתיב

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully