וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מרגש: לביא ליפשיץ נהרג בעזה - סרטון מבריק שצילם הפך לוויראלי

עודכן לאחרונה: 2.11.2023 / 9:44

יממה לאחר נפילתו של סמ"ר לביא ליפשיץ ברצועת עזה, הגולשים הישראלים נחשפו לכישרון הקולנועי האדיר שהיה טמון בצעיר בן ה-20. גולשת בשם נועם פרסמה סרטון שצילם ליפשיץ שכל כולו מחווה יפהפייה לבמאי ווס אנדרסון: "הבנתי שעומד מולי אדם מדהים ומוכשר בטירוף"

בווידאו: כך לוקח ארגון הטרור חמאס דלק מבתי החולים ברצועה/צילום: דובר צה"ל

יממה לאחר נפילתו של סמ"ר לביא ליפשיץ ברצועת עזה, הגולשים הישראלים נחשפו לכישרון הקולנועי האדיר שהיה טמון בצעיר בן ה-20. ליפשיץ, תושב מודיעין-מכבים-רעות וחייל בסיירת גבעתי, נהרג שלשום מפגיעת טיל. חבריו סיפרו על אהבתו העצומה לצילום ולקולנוע, ועדות נפלאה לכך נחשפה בסרטון שהציגה גולשת בשם נועה בחשבון הטוויטר שלה.

"פגשתי את לביא רק פעם אחת", כתבה, "הוא התיישב לידי בהמתנה לצילום בחר"פ צריפין, דיברנו כמה שעות טובות על קולנוע, צילום וסתם על החיים. הבנתי שעומד מולי בן אדם מדהים ומוכשר בטירוף. נפרדו דרכינו ואחרי כמה ימים הוא שלח לי את הסרטון הזה". נועם צירפה את הסרטון (אפשר לצפות בו כאן למטה) שכל כולו מחווה יפהפייה לסרטיו של הבמאי האמריקאי ווס אנדרסון, ובו הזמנה לדייט. הסרטון זכה לתגובות רבות ברשת שכולן הביעו צער על הכישרון הענק שנגדע בטרם הגשים את חלומו להפוך לקולנוען.

@dorlevv

נועם כותבת: "פגשתי את לביא רק פעם אחת ‏הוא התיישב לידי בהמתנה לצילום בחרפ צריפין, דיברנו כמה שעות טובות על קולנוע צילום וסתם על החיים, הבנתי שעומד מולי בנאדם מדהים ומוכשר בטירוף ‏נפרדו דרכינו ואחרי כמה ימים הוא שלח לי את את הסרטון הזה"

♬ original sound - Jeremy Cascamisi
סמ"ר לביא ליפשיץ - שנרצח במהלך חרבות ברזל. תיעוד ברשתות חברתיות לפי סעיף 27 א' לחוק זכויות יוצרים
לביא ליפשיץ/תיעוד ברשתות חברתיות לפי סעיף 27 א' לחוק זכויות יוצרים

לביא ליפשיץ היה כאמור גם צלם חובב שהפעיל עמוד אינסטגרם בו פרסם את יצירותיו וכתב: "אני לוחם בעורב גבעתי ואמן מיוסר שמעלה כל יום תמונה שצולמה על ידי בצה"ל".

"לביא היה אדם שאהב אנשים, היה אדם רגיש. אהב את הצבא מחד אבל היה לו קונפליקט מאידך" אמרו הוריו, "אמרו לו שהוא צריך להיות חיית מלחמה והוא אמר שהוא לא רוצה להיות חיית מלחמה. אמרנו לו - אתה תלך להציל אנשים". הם הוסיפו וסיפרו: "להיות חייל לא היה החלום שלו, הוא חלם להיות צלם. בחודשים האחרונים הוא פתח עמוד שאליו היה מעלה תמונות ומוסיף כמה מילים".

התמונה האחרונה שפרסם היא ממוצב כרמי צור שבדרום-מערב גוש עציון והיא צולמה ב-6.10, יום לפני השבת השחורה בה הוקפץ לביא להילחם במחבלי חמאס.

לאחר מותו פורסמו פוסטים של לביא מקבוצות פייסבוק שונות, בהן מתגלה שכשהיה נער התנדב להשתמש בכשרונו בכדי לעזור למעוטי יכולת - צילם בוקים בחינם לבנות מצווה של משפחות שנפגעו כלכלית מהקורונה ותרם מצלמות למשפחות "ללא יכולות כלכליות כדי שיוכלו להנות מצילום כמו שאני נהנה"

"תודה על האמנות. תודה ששמרת עלינו"

מאז שנהרג בקרבות שברצועת עזה קיבלו התמונות שצילם במהלך שירותו מקבלות משמעות חדשה ומצמררת וישראלים רבים שנחשפו להם מביעים את צערם בתגובות להן:

"אתה ראית בעיניים שלך את מה שהשאר לא ראו. היצירתיות שלך מדהימה בעיניי. איבדנו אדם מדהים"

"תודה על האור שהבאת ותשאיר אחריך ?"

"תודה על ששמרת עלינו, סליחה שלא יכלנו לשמור עלייך ? ילד יפה"

"נשבר לי הלב על הנשמה המוכשרת והיפה הזו, על ההורים והמשפחה, על האובדן הנוראי. יהי זכרך ברוך לביא יקר ?"

"תודה לביא על האמנות המדהימה שהשארת אחריך. תודה ששמרת עלינו ועל ילדינו"

נשבר הלב. תודה ששמרת עלינו ילד יקר. כואבים את לכתך ואת האובדן הקשה למשפחה היקרה. יהיה זכרך ברוך לביא היקר. תהא נשמתך צרורה בצרור החיים. ה' יקום דמך גיבור שלנו! ❤️??

פורטרט עצמי עם ווסט בהאמר

לביא ליפשיץ נהרג בעזה לצד חברו לסיירת רועי וולף בן 20 מרמת גן. השניים נהרגו מטיל נ"ט שפגע במבנה בו שהו. בקרב נפצעו קשה עוד שני לוחמים בסיירת והודעה נמסרה למשפחותיהם. עד כה יותר מ-300 חיילים נפלו בקרבות.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully