וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ביורק פרסמה מפה שקרית של ישראל וחטפה אש: "תלמדי היסטוריה, זה פייק ניוז"

עודכן לאחרונה: 5.11.2023 / 11:19

תחת הכותרת "לזה אתם קוראים 'לחלוק'?", העלתה הזמרת תמונה שבה מופיעות ארבע מפות המוכיחות כיצד הצטמצם שטח המחיה של הפלסטינים מאז 1946 ועד ימינו אנו תוך התעלמות מתוכנית החלוקה וממלחמות. רג'ינה ספקטור ענתה לה: הלוואי שנישאר חזקים מול השקרים"

בווידאו: פעילות צה"ל בתוך רצועת עזה/צילום: דובר צה"ל

המוזיקאית האיסלנדית ביורק העלתה בסוף השבוע לרשתות החברתיות שלה תמונה שעוררה סערה ענקית. תחת הכותרת "לזה אתם קוראים 'לחלוק'?", העלתה הזמרת תמונה שבה מופיעות ארבע מפות המוכיחות כיצד הצטמצם שטח המחיה של הפלסטינים מאז 1946 ועד ימינו אנו. המפה הראשונה, המתוארכת ל-1946 מציגה את כל שטח ישראל כ"פלסטין" תוך התעלמות ממלחמות ומתוכנית החלוקה של האו"ם בשנת 1947 וההתעלמות הערבית ממנה. התמונה האחרונה, המתוארכת ל-2012, מציגה את שטח המחיה הפלסטיני בעזה ובמספר אזורים בודד בגדה המערבית.

הפוסט של ביורק זכה להמון תגובות זועמות מצד ישראלים ופעילים פרו-ישראלים. המוזיקאית נטע ברזילי כתבה "שברת את לבי", המגיש גיא פינס הוסיף: "זו מפה פייק. מעולם לא הייתה מדינה פלסטינית. השטח הירוק היה ריק, לא היה שום שלטון, שום ממשלה, שום מטבע, רק כמה קהילות שבטיות מכל האזור. תבדקי את העובדות". רבים אחרים כתבו לה: "את מביכה, לכי תלמדי היסטוריה לפני שאת מפרסמת מפות שקריות".

המוזיקאית אחינועם ניני תקפה את ביורק אף היא: "ביורק היקרה, הצגת המפה הזו לא רק שהיא לא אינטליגנטית אלא גם מזיקה ובהחלט לא תורמת לשלום. אני מציעה לך ללמוד היסטוריה וללמוד מה היו הניסיונות לקדם שלום לאורך השנים וכיצד הם נכשלו. כולם אשמים, אין כבשים תמימות כאן. הפתרון היחיד הוא לגנות את הקיצוניות משני הצדדים, לגנות את כל ההרג והאלימות ולתמוך בשלום. שתי מדינות לשני עמים. לא עוד מלחמה. אני פעילת שלום מזה 30 שנה. תמכי בישראלים והפלסטינים שתומכים בשלום".

הגדילה לעשות המוזיקאית האמריקאית-יהודיה רג'ינה ספקטור שכתבה תגובה לביורק: "איך אפשר להפוך ממישהי ששותקת מול פוגרום/טבח של יהודים חפים מפשע, אונס, רצח, עינויים, עריפת ראשים, שריפת אזרחים, עם יותר מ-200 חטופים, רבים מהם ילדים ותינוקות שעדיין מוחזקים בעזה על ידי חמאס - ארגון טרור מהגיהינום ששולט בעזה ולוקח כל שקל מהסיוע שהוא מקבל עבור עצמו ומשתמש באוכלוסייה הפלסטינים כשריון אנושי בשירות הצהרתו להשמיד את חיי היהודים - ואז קופצת עם מפה שגויה שמבוססת על דמיונות של מפיצי תעמולה? הדברים הללו שמוצגים מצד אחת מהגיבורות שלי היא רק עוד כאב על האבל על מתינו והדאגה למשפחות והחברים בישראל ובעולם. הלוואי שנישאר חזקים מול השקרים, והלוואי שנשמיד את חמאס כדי שפלסטינים בעזה וגם בשאר העולם יוכלו לנשום יותר בקלות".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully