וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

תיאטרון החאן ביטל הצגה על פי ספר שמחברו שקרא לעצור את "רצח העם בעזה"

עודכן לאחרונה: 6.11.2023 / 14:46

בעקבות שורת פוסטים שהעלה הסופר האפגני-בריטי חאמד אמירי, החליט המוסד הירושלמי להקפיא את הפקת מחזהו "הילד עם שני הלבבות". יו"ר הוועד המנהל של התיאטרון: "על אף היותו של החאן גוף שמתרחק מצנזורה אומנותית ומפגיעה בחופש היצירה - כאן לא נותרה בידנו ברירה"

בווידאו: מפגינים פרו פלסטינים מפזרים עכברים בסניף מקדונלדס באנגליה המחאה על תמיכתם בישראל/תיעוד ברשתות חברתיות על פי סעיף 27 א' לחוק זכויות היוצרים

תיאטרון החאן בירושלים החליט היום (שני) לבטל הפקת הצגה שנכתבה על פי ספר של המחבר האפגני-בריטי חאמד אמירי, לאחר שזה האשים ברשתות החברתיות את ישראל בהוצאה לפועל של "רצח עם" בעזה.

היום ה-31 למלחמה - כל העדכונים

בשורת פוסטים בחודש האחרון, מאז מתקפת הטרור של חמאס ב-7 באוקטובר על הדרום שהביאה להירצחם של יותר מ-1,400 בני אדם ותחילת תקיפות צה"ל בתגובה במסגרת מלחמת "חרבות ברזל", גינה אמירי את המתקפות וקבע כי מתרחש "ג'נוסייד בעזה".

"דת, אמונה או גזע לא משנים כשכולנו יודעים ויכולים להרגיש, לראות, לשמוע שמה שמתרחש בעזה שגוי! בוא נשמיע כולנו את קולנו ונדבר בשם המשפחות חסרות הקול", כתב אמירי בטוויטר, עם תג-ההקבצה (האשטאג) #Gazagenocide. הוא שיתף פוסטים נוספים באותה הרוח.

החאן הכריז בחודש יוני האחרון כי יעלה את ההצגה "הילד עם שני הלבבות", על פי ספרו של אמירי, העוסקת בסיפור המשפחתי שלו - כילד שברח עם משפחתו מאפגניסטן והשלטון האכזרי של טליבאן. בעקבות הפוסטים, הוועד המנהל של התיאטרון החליט להקפיא את ההפקה.

תיאטרון החאן בירושלים. איציק שוויקי,
תיאטרון החאן, ארכיון/איציק שוויקי

"מאז פרוץ המלחמה בישראל, לפני כחודש, נחשפנו לציוצים ברשת החברתית 'טוויטר' של הסופר חאמד אמירי נגד מדינת ישראל ובעד 'שחרור פלסטין', שיתוף פוסטים המציגים את המצב בעזה כרצח עם על ידי מדינת ישראל", נכתב בהודעת התיאטרון. "הסופר צייץ ושיתף אמירות כנגד פעולות ישראל מפני המתקפה הרצחנית של מחבלי חמאס, ואף השתתף בהפגנות כנגד המדיניות הישראלית".

"למרות ההשלכות הכבדות עבור התיאטרון, בכל ההיבטים, החלטנו בעת הזו להקפיא את המשך ההכנות להעלאת ההצגה", מסר יורם ברוורמן, מנכ"ל התיאטרון. "בימים בהם ישראל מנהלת לחימה, מתמודדת עם משבר מהקשים שידעה, ובשעה שבנינו ובנותינו שומרים על הבית, אין אנו יכולים לפאר יצירה של סופר זה". מושיק ביבי, יו"ר הוועד המנהל של התיאטרון, הדגיש כי "על אף היותו של החאן גוף שמתרחק מצנזורה אומנותית ומפגיעה בחופש היצירה - כאן לא נותרה בידנו ברירה אלא לפעול בדרך של הקפאת ההפקה".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully