וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"תקף בברוטליות": עיתונאית ערביה הגישה תלונה נגד חיים אתגר

עודכן לאחרונה: 6.11.2023 / 15:54

העיתונאית הערביה הנא מחאמיד, כתבת הערוץ הלבנוני אל-מיאדין בישראל, הגישה תלונה במשטרה נגד מגיש הטלוויזיה חיים אתגר לאחר ש"תקף אותה בברוטליות" בזמן שרדף אחריה והטיח בה האשמות על סיקור פרו-חמאסי ואנטי-ישראלי: "אתגר התחזה לפקיד רשמי ותקף אותה"

תיעוד ברשת בו רואים מיירט כושל של כיפת ברזל בראשון לציון. 5 בנובמבר 2023/תיעוד ברשתות חברתיות לפי סעיף 27 א' לחוק זכויות יוצרים

העיתונאית הערביה הנא מחאמיד, כתבת הערוץ הלבנוני אל-מיאדין בישראל, הגישה תלונה במשטרה נגד מגיש הטלוויזיה חיים אתגר לאחר שלטענתה "תקף אותה בברוטליות" בזמן שרדף אחריה והטיח בה האשמות על סיקור פרו-חמאסי ואנטי-ישראלי.

בעלה של מחאמיד, אמג'ד שביטה, כתב בטוויטר כי אתמול בערב התקשר אליו אדם שהתחזה לאיש חברת הדואר והפציר בו למסור להנא להגיע לסניף בכפר סבא כדי לקבל מכתב דחוף ממשרד הפנים. "אני תהיתי והתווכחתי איתו שהם צריכים להעביר את זה לדואר בעיר שלנו. הוא ענה בנימוס, ונשמע נחמד ואמין ונתתי לו את הנייד של אשתי והם קבעו שעת הגעתה לסניף הדואר. בסביבות השעה 9:30 היום היא התקשרה אלי מפוחדת: 'חמישה אנשים תוקפניים ואלימים מקיפים אותי, מאשימים אותי בתמיכה בטרור. תתקשר למשטרה!'.

"היא ניתקה את הקו, ובינתיים גם היא הצליחה להתקשר למשטרה. רק כשהתוקפים שמעו אותה מדברת עם המשטרה הם הסתלקו. תוך כדי האירוע התקהלו עוד אנשים שבנס לא תקפו אותה למרות ששמעו את התוקף טוען שהיא תומכת טרור. הנא הצליחה לצלם רק חלק קטן מהארוע שבו התוקף מציג את עצמו ככתב של חדשות 12. חדשות 12 מתבקשת להתייחס להתנהגות הזו של עיתונאי שלה שהתחזה הוא או מישהו מטעמו לפקיד רשמי, תקף עיתונאית אחרת, והטריד אותה בהטרדה מאיימת ומסכנת חיים, ומנע ממנה להגיע לרכבה. מקווה שגם באיגוד העיתונאים, יגישו תלונה ויגנו על חברתם בתאגיד. אשתי היא הנא מחאמיד, כתבת ערוץ אל-מיאדין ב-12 השנים האחרונות, ולאורכן היא עבדה אך ורק לפי החוק - חוק שבישראל 2023 גיבור מי שלוקח אותו לידיים".

התיעוד של אתגר

בתיעוד שהעלה חיים אתגר לרשתות, הוא נראה רודף אחרי מחאמיד ומטיח בה: "אתם משדרים פייק ניוז, גברתי. אמרת שזו 'תנועת שחרור לגיטימית'. את שיתפת פוסט. לא היללת את הטבח?. הערוץ שלך מוגדר כערוץ החיזבאללה בישראל. אני הסתכלתי על האתר שלכם, על הדיווחים שלכם. את משדרת פייק ניוז. אז מה הבעיה לומר שחמאס ביצעו טבח? מה הבעיה שלך לגנות את זה?". הכתבת ביקשה ממנו שיתרחק ואמרה לו "אני לא חייבת לך תשובה. אתה לא משטרה".

בעמוד האינסטגרם שלו כתב אתגר: "בזמן המלחמה, משדר מישראל 'אל-מיאדין', ערוץ לבנוני שמזוהה עם החיזבאללה. במשרד התקשורת טוענים שהערוץ פוגע בביטחון והמדינה ומשדר פייק ניוז. אז יצאנו לדרוש דן וחשבון מכתבת הערוץ בישראל הנאא מחאמיד. ליווינו אותה במשך דקות ספורות במהלכן ניסינו לשאול שאלות, כמו תמיד הכל בשפה נאותה ובלי שום מגע פיזי עם הגברת. תשובות, לא קיבלנו".

ממרכז אעלאם (המרכז הערבי למדיה) נמסר: "מחאמיד היא בין העיתונאיות המובילות בחברה הערבית. הפגיעה בהנאא אינה אישית. היא פגיעה בציבור העיתונאים הערבים כולם. מה שאירע הוא מביש, אך לא למחאמיד שעושה את עבודתה במקצועיות ונאמנות למקצוע - אלא לקבוצת העיתונאים שתקפה אותה. השפלה ורדיפה של עיתונאית אין בה יושרה עיתונאית או מקצועיות".

זו לא הפעם ראשונה שחיים אתגר מתעמת עם עיתונאי מערוץ ערבי. לפני כשבועיים התעמת אתגר עם כתב של רשת אל-ג'זירה ולא אפשר לו להיכנס לרכבו: "למה אתם עוד משדרים?", אמר לו. "אתם לא צריכים להיות פה". בתשובה לשאלת הכתב "איפה אנחנו צריכים להיות?", ענה אתגר: "לא פה. אל-ג'זירה מדווחים עלינו כרוצחים והם לא צריכים להיות פה".

מקשת לא נמסרה תגובה

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully