וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

חוקר הזמר העברי וחתן פרס ישראל אליהו הכהן הלך לעולמו בגיל 88

עודכן לאחרונה: 8.11.2023 / 11:38

הכהן נחשב לאחד המומחים הגדולים בישראל בתחום הזמר העברי - הוא פרסם עשרות ספרים ושידר תכניות רדיו וטלוויזיה. ב-2013 זכה בפרס ישראל

חוקר הזמר העברי וחתן פרס ישראל אליהו הכהן הלך לעולמו בגיל 88. הכהן נחשב לאחד המומחים הגדולים בישראל בתחום הזמר העברי - הוא פרסם עשרות ספרים, שידר תכניות רדיו וטלוויזיה ונשא הרצאות בנושא. הכהן יובא למנוחות היום ב-15:00 בבית העלמין של רמת השרון - צומת מורשה.

הכהן נולד ב-1935 בנווה צדק. בשנות החמישים והשישים הגיש תכניות רדיו רבות שבהן עסק במקורם וגלגוליהם של שירים, כמו גם על השתקפות נוף הארץ בזמר העברי. במקביל פרסם מאמרים רבים שבהם חשף את מחבריהם ומקורותיהם של שירים שנחשבו לעממיים, כלומר שירים שבהם שם היוצר בלתי ידוע ולפיכך הוחלף במילה "עממי". הכהן אף חקר את תולדות ההמנון הלאומי 'התקווה'. בשנות ה-70 וה-80 הגיש בטלוויזיה את סדרת התוכניות "על הדשא" שהוקלטו בקיבוצים ברחבי הארץ.

אליהו הכהן. יוטיוב, צילום מסך
אליהו הכהן/צילום מסך, יוטיוב

בשנת 2013 כאמור זכה בפרס ישראל על מפעל חיים - תרומה מיוחדת לחברה ולמדינה. בנימוקי השופטים נכתב: "בסבלנות אין קץ דובב את אחרוני העדים, וכך הצליח להציל משכחה ודאית מידע חיוני ותוסס, שהוא עדות אותנטית של האפוס הציוני, עדות שאין למוצאה בספרי ההיסטוריה. הכהן מרצה מבוקש ובר סמכא בנושא הזמר העברי, ה"חורש" את הארץ לאורכה ולרוחבה ומנחיל את הידע העצום שלו על התפתחות ההוויי המוזיקלי בארץ ועל תולדותיהם של שירים רבים ותולדות מחבריהם ואת אהבת הזמר העברי לציבור הרחב, מתוך שליחות פנימית הפועמת בו ללא לאות".

  • עוד באותו נושא:
  • פרס ישראל

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully