וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הורידו חולצה, שתו אלכוהול ושקשקו בנשק: צה"ל השעה חיילים ש"חגגו" במופע של אביהו פנחסוב

עודכן לאחרונה: 13.11.2023 / 17:18

פלגת לוחמים הושעתה בגלל התנהגות בלתי הולמת במהלך הופעה שהתקיימה במוצב בצפון, שכללה הורדת חולצות ושתיית אלכוהול. בגלל העומס שנוצר מההשעיה, לוחמי מילואים אחרים נאלצו למלא את מקומם. גורם צבאי: "מי ששיחק בנשק הושעה לאלתר". היום הוחזרו לפעילות

צה"ל תקף תשתיות של ארגון הטרור חיזבאללה בשטח לבנון/דובר צה"ל

ביום חמישי שעבר אירחה פלגת לוחמים במילואים, ביניהם לוחמי יחידת האלפיניסטים, את הזמר אביהו פנחסוב במוצב בצפון. מסרטונים שפורסמו ברשתות החברתיות עולה כי במהלך המופע הטריף פנחסוב את החיילים, עד כדי כך שבשלב מסוים הוא נשאר בתחתונים בלבד, והם ללא חולצה, ובסופו של דבר הוא אף קפץ עליהם ורקד איתם תוך שכמה מהם מנופפים בנשק האישי שלהם. אחרי המופע העלה פנחסוב סרטון לאינסטגרם וכתב: "ראיתי אתמול אריות בחרמון!".

כעת מתברר שמפקדים בכירים בגבול הצפון ממש לא אהבו את מה שהתרחש במהלך ההופעה במוצב והחליטו להשעות פלגת לוחמים שלמה על רקע ענייני משמעת. עקב כך הוטל העומס על שאר הפלוגות במרחב שלא השתתפו בהופעה. הם נאלצו לשהות במארבים במשך פרקי זמן ארוכים הרבה יותר ולבצע משימות הגנה נוספות.

לוואלה! תרבות נודע עוד כי אלו שתועדו בסרטונים משקשקים בנשק האישי שלהם הושעו לאלתר משירות מילואים ונשלחו הביתה. יצויין כי הופעותיו של פנחסוב בחודש האחרון מתקיימות בהתנדבות מלאה, וגם ההופעה הזאת היתה בהתנדבות.

הסרטון שעורר סערה

הנושא הובא לטיפולו של מפקד אוגדה 210 תא"ל ציון רצון, שהחליט על השעיה זמנית של הפלגה מפעילות מבצעית במלחמה עד לבירור מה שהתרחש בשטח. גורם צבאי אמר: "פרט לאווירה והשימוש באלכוהול, אין כל כוונה להסכים לבעיות בטיחות. משמעת היא מעל הכול. נדרשה התערבות פיקודית בענייני משמעת לאחר שחיילים שיחקו עם הנשק. זה חמור מאוד".

לאחר סדרת שיחות ורענון הנהלים, היום הוחלט היום (שני) להחזיר את הלוחמים במילואים לפעילות מבצעית בכפוף לשיחות ונוהל קרב מסודר.

מילואימניקים בגבול הצפון מתחו ביקורת על ההתנהלות כלפי הלוחמים: "מדובר באנשים שכבר חודש ימים לא נמצאים בבית. הם שמחו, פרקו מתח, אפשר היה לגלות סבלנות כלפיהם, במיוחד שאף אחד לא מתלונן על התנאים באזור ועל המצב הביטחוני. אפשר היה להתנהג אחרת. ההחלטה להוריד אנשים מלחימה פגעה באווירה ובמצב רוח".

sheen-shitof

עוד בוואלה!

פיטרו חוגגת יום הולדת עגול ואתם נהנים ממבצע של פעם ב-60 שנה

בשיתוף פיטרו

תגובת דובר צה"ל:

"לוחמי מילואים שהתפרעו ושיחקו בנשק הושעו זמנית מפעילות מבצעית. האירוע תוחקר והתקיימה שיחה פיקודית בנושא, במהלכה הובהר כי ההתנהלות אינה עומדת בקנה אחד עם ערכי ופקודות צה"ל. חלק מהלוחמים כבר חזרו מאז לתפקידם. שירות המילואים של לוחמי היחידה אשר שיחקו בנשק הופסק לאלתר".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully