וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אירופה כן איתנו? ישראל במקום הראשון בהימורים של אתר אירוויזיון גדול

עודכן לאחרונה: 14.11.2023 / 10:55

ישראל עוד לא בחרה שיר או נציג לאירוויזיון 2024, שיתקיים בשוודיה, אבל אתר אירוויזיון גדול ומוכר מאשר שאירופה דווקא כן בעדנו, על פי ההימורים. על רקע מלחמת עזה, טבלת ההימורים שפורסמה בו הבוקר מציבה את ישראל במקום הראשון

נועה קירל מבצעת את השיר "יוניקורן" בגמר אירוויזיון 2023 בליברפול, אנגליה/Corinne Cumming / EBU / כאן 11

ישראל עוד לא בחרה שיר או נציג לאירוויזיון 2024, שיתקיים במאלמו, שוודיה, אבל לפי אתרי ההימורים, לפחות כרגע, נראה שאירופה דווקא כן בעדנו.

ישראל זוכה לחיבוק גדול מאירופה אחרי מתקפת הטרור הרצחנית של חמאס ב-7 באוקטובר. טבלת ההימורים שפורסמה הבוקר (שלישי) באתר Eurovisionworld מציבה את ישראל במקום הראשון, ואחריה אוקראינה ושוודיה. כזכור, אוקראינה זכתה לחיבוק אירופי אדיר בשנת 2022 לאחר הפלישה הרוסית אליה - ובסופו של דבר גם ניצחה בתחרות של אותה שנה. על פי טבלאות ההימורים לשנה הבאה, אוקראינה שסועת המלחמה עדיין זוכה לעדנה דומה.

זה קורה עוד לפני שהמדינות השונות בחרו שירים שייצגו אותן. היחידה שעשתה זאת עד כה היא צרפת, אותה ייצג הזמר סילמאן (Slimane), עם השיר "Mon amour".

הימורים מי יהיו זוכי אירוויזיון 2024, באתר EUROVISION WORLD ,14 בנובמבר 2023. EUROVISION WORLD, צילום מסך
הימורים על זוכי אירוויזיון 2024 באתר Eurovisionworld/צילום מסך, EUROVISION WORLD

כאמור, בשנת 2022 זכתה באירוויזיון אוקראינה, בין השאר בזכות אמפתיה אדירה שזכתה בעקבות המתקפה מרוסיה. להקת קאלוש אורקסטרה, נציגת אוקראינה, זכתה בשקלול הקולות הסופי ב-631 נקודות, בפער גדול ממי שהגיעה למקום השני - בריטניה, עם 466 קולות, ובמקום השלישי ספרד עם 459 נקודות. מי שהעניק את הניצחון ללהקה הוא בעיקר הקהל, שהצבעותיו היוו מחצית מהקולות הסופיים. אוקראינה למעשה קיבלה הכי הרבה נקודות מהקהל אי פעם, והיא במקום השני במספר הנקודות הכי גבוה אי פעם בשקלול הסופי.

ניצחונה של אוקראינה לא היווה שום הפתעה: אוקראינה הובילה את טבלאות ההימורים ונחשבה למנצחת בטוחה. בסוף ביצוע השיר בגמר, זעק סולן ההרכב קאלוש אורקסטרה: "אירופה, עזרו לאוקראינה, עזרו למריופול עכשיו!". במסיבת עיתונאים שקיימו אחרי הניצחון, אמרו חברי ההרכב האוקראיני: "תודה לכל מי שסייע לנו להביא את הניצחון. זה חשוב לנו מאוד, במיוחד השנה. אנחנו אמורים לחזור לאוקראינה עוד כמה ימים ומוכנים להילחם כמה שצריך. תחי אוקראינה!".

לאחר הזכייה כתב נשיא אוקראינה וולודימיר זלנסקי באינסטגרם: "האומץ שלנו מרשים את העולם, המוזיקה שלנו כובשת את אירופה! בשנה הבאה אוקראינה תארח את האירוויזיון! בפעם השלישית בהיסטוריה, ואני מאמין - לא בפעם האחרונה. נעשה כמיטב יכולתנו לארח את משתתפי ואורחי האירוויזיון במריופול האוקראינית. חופש, שלום, ובניה מחדש! תודה לקאלוש אורקסטרה על הזכייה ולכל מי שהצביע עבורנו! אני בטוח שאקורד הניצחון שלנו בקרב מול האויב לא רחוק".

אוקראינה לבסוף לא יכלה לארח בארצה את האירוויזיון ב-2023 מאחר שהיא עדיין במצב מלחמה, ובריטניה עשתה זאת עבורה בעיר ליברפול.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully