וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הערבה קלטה 2,000 מפונים מהדרום. עכשיו היא מציעה להם משהו אחר לראות על המסך

14.11.2023 / 15:00

פסטיבל הסרטים ערבה בוטל בצל המלחמה, אך במקומו הוחלט לערוך באזור אירוע קולנועי ברוחו, שתושבי העוטף והצפון שפונו מבתיהם יוכלו להשתתף בו ללא עלות. כל הפרטים

שלמה ארצי בעצרת מחאה ותמיכה במשפחות החטופים/SATVIEW

פסטיבל הסרטים ערבה, מהאירועים המגוונים והאיכותיים בלוח השנה הקולנועי, בוטל השנה בצל המלחמה, אך במקומו הוחלט לערוך אירוע קולנועי במתכונת מיוחדת, תוך התייחסות לאירועים. אזרחים שפונו מעוטף עזה או מצפון הארץ בגלל המלחמה - בהם כ-2,000 בני אדם שנקלטו במועצה האזורית ערבה תיכונה - יהיו זכאים לכרטיסים ללא עלות לאירוע, שייערך בין 30 בנובמבר ל-8 בדצמבר, ויציג בין השאר מסרטיהם החדשים של הייאו מיאזאקי ואקי קאוריסמקי.

המפונים הרבים הובילו את המועצה האזורית להקים בית ספר ייעודי לילדי המפונים, לצד מערך תמיכה רגשית ושלל כלי סיוע נוספים למשפחות הרבות. בהתאם, הוחלט לערוך גם את האירוע, "שיוקדש בהערכה ואהבה לקהל הנקלטים וקהל הקולטים ולקהילתם המשותפת", כפי שנכתב בהודעה לעיתונות. את האירוע יזם המפיק אייל שיראי, בשיתוף המועצה האזורית. הסרטים יוקרנו תחת השמיים במתחם ביישוב צוקים. האירועים כמובן יהיו פתוחים גם לקהל הרחב, שיוכל לרכוש כרטיסים מוזלים באתר הפסטיבל.

פסטיבל הסרטים ערבה. אדוארד קפרוב,
מחווה למפונים. מתחם הקולנוע בצוקים/אדוארד קפרוב

בין הסרטים שיוקרנו: "עלי שלכת" של הבמאי הפיני המוערך אקי קאוריסמקי, זוכה פרס חבר השופטים בפסטיבל קאן האחרון; "הילד והאנפה" של אשף האנימציה היפני הייאו מיאזאקי ("המסע המופלא"); "זיכרונות" של הבמאי המקסיקני מישל פרנקו, בכיכובם של ג'סיקה צ'סטיין ופיטר סארסגארד, זוכה פרס השחקן בפסטיבל ונציה; סרט השואה המדובר "אזור העניין", של ג'ונתן גלייזר; "דניאל אויערבאך" של דוד וולך, הזוכה הגדול של פסטיבל ירושלים; "על עשבים יבשים" של המאסטר הטורקי נורי בילגה ג'יילן; "הרוע אינו קיין" של הבמאי היפני ריוסוקה המגוצ'י; "חדר מורים", מועמד גרמניה לאוסקר הבינלאומי; העותק המשוחזר לסרט ההופעה הקלאסי של טוקינג הדס, "הפסיקו להיות הגיוניים"; וכן גם "קזבלנקה" האייקוני של מייקל קורטיז, בכיכובם של המפרי בוגרט ואינגריד ברגמן.

הקרנה מיוחדת תיערך גם לסרטים ישראלים שהפיקה קרן הקולנוע בערבה - "הוריקן ללי" של מאיה קסל, "ים תטיס" של שמר גאון, וכן "גבול" של רוני בהט, שבו משתתף גם הקולנוען יהב וינר, שנרצח בטבח בכפר עזה.

עוד בוואלה!

יהב וינר נרצח בכפר עזה. הסרט שהותיר אחריו הוא קלאסיקה מיידית

לכתבה המלאה

"בימים קשים ומורכבים אלה, המטרה היא ליצור מקום של מפגש ואחדות, של מפלט ותקווה, להעניק לקהל הזדמנות להתנתק לכמה שעות מכל מה שקורה מסביב ולאפשר לאמנות הקולנוע לדבר", נמסר מטעם מנהלי האירוע. "אין לנו ניחומים להציע לכל מי שנפגע ולכל מי שנעקרו מבתיהם, אבל יש לנו להציע עבורם בית שכולל לא רק קורת גג, אלא גם חיי קהילה המעודדים, בין השאר, יצירה אמנותית ושאר רוח. במהלך האירוע הקולנועי, כמו גם במשך כל ההכנות ובכל יום ויום, ליבנו תמיד עם המשפחות השכולות ועם המשפחות שיקיריהן נחטפו. לא נשכח ולא נפסיק לחשוב על ילדינו ואחינו שנחטפו, לבנו איתם כל העת ואנו שותפים לקריאה ולכל פעולה שתידרש להשבתם הביתה".

לפרטים נוספים, היכנסו לאתר שהוקם עבור האירוע.

  • עוד באותו נושא:
  • ערבה

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully