וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

טלי גוטליב בערוץ 14: "ברור שנתניהו נושא באחריות, זו לא מילה גסה"

עודכן לאחרונה: 14.11.2023 / 19:29

חברת הכנסת מהליכוד מפתיעה ומבהירה בריאיון לערוץ 14: "אם אני ראש ממשלה אני אחראית לכל אזרח שלי, שמאל, ימין, כזה, אחר, לא מעניין, זאת אחריות עקרונית לשקט שצריך להיות במדינה, לשלווה, לביטחון". עוד הבהירה: "אשכב על הגדר שתוקם ועדת חקירה ממלכתית"

נתניהו מתחמק מהשאלה על הכספים לחמאס: "כיסחנו אבל לא עקרנו אותם, עכשיו מתקנים"/לעמ

אמירה מפתיעה מצד חבר במפלגתו של נתניהו: חברת הכנסת טלי גוטליב (הליכוד) אמרה היום (שלישי) כי ראש הממשלה בנימין נתניהו, שמסרב לקחת אחריות למחדל העצום שהוביל לטבח 7 באוקטובר, נושא באחריות.

בריאיון לשי גולדן בערוץ 14 שאל המגיש "מה מידת המעורבות והאחריות של ראש הממשלה לאירועים שקדמו ל-7 באוקטובר ולאירועי ה-7 באוקטובר?". גוטליב השיבה: "אחת, אני מבהירה לכם, אני רק חברת כנסת, ואני אחראית על הכול. אתה שואל אותי על מה ראש הממשלה שלי אחראי? מה זאת אומרת? אחריות קונסטרוקטיבית, אתה ראש הממשלה. אם אני ראש ממשלה אני אחראית לכל אזרח שלי, שמאל, ימין, כזה, אחר, לא מעניין, זאת אחריות עקרונית לשקט שצריך להיות במדינה, לשלווה, לביטחון".

גולדן הוסיף ושאל אם לנתניהו יש גם אחריות למחדל שהיה. "המחדל הוא רב מאוד", השיבה ח"כ גוטליב, "אתם צריכים להבין את זה. בגלל שאנחנו פה לא דנים ולא מערערים את החוסן, אני מקווה ומאמינה וככל שזה תלוי בי אני אשכב על הגדר בדבר הזה, שתוקם ועדת חקירה ממלכתית יום אחרי המלחמה. אתם שואלים במה נתניהו אחראי? כל ראש ממשלה אחראי לאורך כל הדרך. זה לא מילה גסה. סליחה, אם אני נבחרת ציבור יש לי אחריות על כל חוק שאני מחוקקת".

"הוא קצת חושש לומר זאת", אמר גולדן לח"כ גוטליב באשר לאי לקיחת האחריות מצד נתניהו. "אז חבל מאוד", היא השיבה. "תבינו משהו, כשאתה מנהל מדינה, צא מגדרך הרגיל. כי אתה במלחמה. אם העם משווע לשמוע 'רבותיי, אני אחראי'... אני לא אומרת שאתה אחראי על מחדלי השב"כ. אני לא אומרת שאתה אחראי על מחדלי אמ"ן. אבל אדוני ראש הממשלה, גם כשאתה שומע שחמאס מורתע בעזה ואתה נסמך על גורמים כאלה ואחרים, אם אתה לא תהית על המסקנה הזאת ולא חשבת אחרת, אז גם אתה צריך לעשות בדק בית בעניין הזה, חד וחלק".

בריאיון שהעניק שלשום לרשת CNN נשאל נתניהו לגבי לקיחת אחריות על המחדל. בתגובה, השווה נתניהו את המשבר להתקפה היפנית על הנמל האמריקני ב-1941, ושאל: "האם אנשים שאלו את הנשיא רוזוולט אחרי פרל הרבור אם הוא לוקח אחריות?". עוד שאל נתניהו האם הנשיא בוש לקח אחריות אחרי פיגוע מגדלי התאומים ב-11 בספטמבר.

בריאיון ל-NBC נשאל שאלה דומה וענה: "אחרי המלחמה תהיה חקירה וכולם יצטרכו לענות על שאלות קשות. כולנו נושאים באחריות. אף אחד לא יתחמק מאחריות. זה non-issue. אבל יהיה זמן לדון בכך", אמר. לבסוף, נשאל נתניהו האם דעתה של הממשלה הוסחה בגלל ההתמקדות במהפכה המשפטית. "דעתנו לא הוסחה בכלל", השיב נתניהו, "במקום לדבר על העבר צריך עכשיו להתמקד בחיסול חמאס".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully