וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בגלל ציוץ עם ניחוח אנטישמי - בוטלה תערוכה בלונדון של אחד מגדולי האמנים בעולם

עודכן לאחרונה: 15.11.2023 / 10:32

גלריית ליסון שבלונדון משהה תערוכה חדשה מיצירותיו של איי וויי וויי, אחד מגדולי האמנים בעולם, אשר הייתה אמורה להיפתח השבוע בעיר לאחר שהאמן צייץ על הנוכחות "הפיננסית והתרבותית של היהודים בארה"ב". הגלריה: "אין מקום לטיעונים שיכולים להתפרש כאנטישמיים"

בווידאט: ביידן אופטימי באשר לסיכויי עסקת חטופים - "זה עומד לקרות, תחזיקו מעמד"/PBS

גלריית ליסון שבלונדון משהה תערוכה חדשה מיצירותיו של איי וויי וויי, אחד מגדולי האמנים בעולם, אשר הייתה אמורה להיפתח השבוע בעיר בשל ציוץ עם ניחוח אנטישמי של האמן שנכתב בהקשר של המלחמה בעזה.

בציוץ השנוי במחלוקת שפרסם האמן בתשובה לשאלת אחת מעוקביו, הוא כתב: "תחושת האשמה סביב רדיפת העם היהודי הפכה, לפעמים, לתגובת נגד לעולם הערבי. מבחינה כלכלית, תרבותית והשפעה בתקשורת, לקהילה היהודית הייתה נוכחות משמעותית בארצות הברית. חבילת הסיוע השנתית לישראל, בגובה שלושה מיליארד דולר, קודמה במשך עשורים כאחת ההשקעות החשובות שארצות הברית עשתה מעודה. השותפות הזאת מתוארת לעתים קרובות כשותפות גורל". מאז הספיק למחוק את הציוץ.

איי וויי ויי. GettyImages
איי ויי ויי/GettyImages

דובר מטעם הגלריה מסר כי לא ברור מתי התערוכה תעלה מחדש: "הסכמנו יחד שזו לא העת להציג גוף יצירות חדש. אין מקום לטיעונים שיכולים להתפרש כאנטישמיים או איסלאמופוביים בזמן שכל המאמצים מושקעים לסיום הטרגדיה בישראל ובשטחים הפלסטינים, כמו גם בקהילות נוספות ברחבי העולם. איי ידוע בתמיכתו בחופש הביטוי ובסיוע למדוכאים ואנחנו מוקירים את מערכת היחסים ארוכת השנים שלנו איתו".

האמן עצמו אמר כי התערוכה בוטלה "כדי להימנע מעימותים" וכדי לשמור על רווחתו אך הבהיר כי זה נעשה בגלל הציוץ שלו.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully