וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

עוד אבן בחומה: גם המלונות בקולומביה מסרבים לארח את רוג'ר ווטרס

עודכן לאחרונה: 19.11.2023 / 12:31

עוד מכה לחבר פינק פלויד לשעבר, שהכחיש את מעשי הזוועה של חמאס ב-7 באוקטובר: אחרי ארגנטינה ואורוגוואי, כלי תקשורת באמריקה הדרומית מדווחים כי גם מלון "ארבע העונות" בבוגוטה ביטל את ההזמנה של ווטרס, שנמצא בסיבוב הופעות ביבשת

רוג'ר ווטרס חוזר ל"החומה"/(צילום: רויטרס, עריכת וידאו: לירז לבנה)

כלי תקשורת באמריקה הדרומית מדווחים כי מלון "ארבע העונות" בבוגוטה, קולומביה, ביטל גם הוא את ההזמנה של רוג'ר ווטרס, חבר להקת פינק פלויד לשעבר, שאמור להופיע בעיר בתחילת דצמבר. זאת, בהמשך לביטולים נוספים של מלונות בארגנטינה ואורוגוואי להזמנות של המוזיקאי, שנמצא בסיבוב הופעות ביבשת. ברקע הדברים: עמדותיו האנטי-ישראליות של ווטרס, שאף הכחיש את מעשי הזוועה של חמאס בטבח ב-7 באוקטובר.

בשבוע שעבר סיפר ווטרס כי מלונות בבואנוס איירס, ארגנטינה, ביטלו את ההזמנות שלו לקראת ביקורו להופעות במדינה ב-21-22 בנובמבר, והאשים בכך את "הלובי הישראלי". לאחר מכן דיווח העיתון הארגנטיני Pagina 12 שזה קרה גם באורוגוואי השכנה, כשמלונות בעיר הבירה מונטווידאו סירבו לארח את ווטרס. בניגוד למלונות בארגנטינה, שביטלו את ההזמנה בתואנה לחוסר מקום, באורוגוואי לא סיפקו סיבה לסירוב.

בשיחה עם העיתון סיפר הזמר שכתוצאה מכך הוא עדיין שוהה בסאו פאולו, ברזיל, שם הופיע לפני מספר ימים. "אכלתי ארוחת ערב עם חוסה מוחיקה, נשיא אורוגוואי לשעבר, שהוא חבר שלי", אמר ווטרס לעיתון, "ואני לא יכול ללכת כי הלובי הישראלי, או איך שהם קוראים לעצמם, ביטל אותי".

נשיא ועד בני ישראל המרכזי של אורוגוואי, רובי שינדלר, שלח מכתב למלון סופיטל ובו דחק ממנו לא לארח את ווטרס, מפני שהזמר "מנצל את תהילתו כאמן כדי לשקר ולפלוט את שנאתו לישראל ולכל היהודים", אמר שינדלר. "אם תקבלו אותו תפיצו גם אתם, אפילו אם לא תרצו בכך, את השנאה שהאיש הזה מפיץ".

מאז 7 באוקטובר, ווטרס, שנחשב לאחד הקולות האנטי-ציוניים הבולטים בעולם, מצדיק את הטבח שביצעו מחבלי חמאס בעוטף עזה וטען שארגון הטרור "לא ערף ראשי תינוקות".

רוג'ר ווטרס. פייסבוק, צילום מסך
עצובי. רוג'ר ווטרס/צילום מסך, פייסבוק

בריאיון לעיתון ארגנטינאי אמר ווטרס כי הזמנות שצוותו עשה למלונות בעיר הבירה בואנוס איירס בוטלו באופן מוזר. "הם ביטלו את ההזמנות שלי לשני מלונות. הם אמרו לנו שאין להם חדרים. בהתחלה הזמנו חדרים במלון אחד ואז הם אמרו לנו שהם מבטלים את ההזמנה בטענה שהחדר עובר שיפוץ. חה, פאקינג חה! הרי ברור שהלובי הישראלי עומד מאחורי העניין. זה פתטי. במלון השני הם אישרו את ההזמנה ל-10 חדרים ואז ביטלו גם כן". משני המלונות לא נמסרה תגובה לעיתון.

בריאיון לעיתונאי האמריקני גלן גרינוולד לפני מספר ימים אמר ווטרס: "התגובה הראשונה שלי למתקפה הייתה 'בואו נחכה לראות מה קרה. המחשבה השנייה הייתה 'איך לעזאזל הישראלים לא ידעו שזה הולך לקרות?! הצבא הישראלים לא שמע את הפיצוצים בבסיסים כשחמאס פוצצו את גדר הגבול?! יש בזה משהו מוזר".

כשנשאל על ידי המראיין אם אפשר להצדיק את הטבח של חמאס, ענה ווטרס: "אנחנו לא יודעים בדיוק מה הם עשו. האם זה מוצדק להתנגד לכיבוש? כן, אבל זו אמנת ז'נבה. באופן מוסרי הם חייבים להתנגד לכיבוש שהתחיל בשנת 1967. זו החובה שלהם". על הרג האזרחים הישראלים אמר ווטרס: "כמובן שאני לא בעד זה, אבל זה יצא מפרופורציה, הישראלים המציאו סיפורים על עריפת ראשי תינוקות".

המוזיקאי אביב גפן תקף את ווטרס כשפרסם תמונה של כוכב פינק פלויד עונד על ידו צלב קרס וכתב: "להביט בך זה כמו להביט בפרח נובל באגרטל".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully