וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"ישראל הרגה חוגגים במסיבה": סוזן סרנדון סופגת ביקורת אחרי שפרסמה שקרים על הטבח

עודכן לאחרונה: 20.11.2023 / 12:05

ביקורת נגד השחקנית האמריקאית לאחר ששיתפה פוסט הטוען כי ישראל תקפה את אזרחיה ב-7 באוקטובר. סרנדון ריטווטה סילוף של דיווח הארץ מצד פוליטיקאי אנטישמי אמריקאי. באחת הביקורות נגדה נכתב כי "סוזן סרנדון מרטווטת ימין קיצוני אנטישמי שמפרסם שקר"

בווידאו: תיעוד של החורבן שנותר אחרי הטבח במסיבת הטבע ברעים/צילום: יותם רונן

ביקורת נגד השחקנית האמריקאית סוזן סרנדון לאחר ששיתפה פוסט הטוען כי ישראל תקפה את אזרחיה ב-7 באוקטובר. בפוסט, שכתב צייצן ופוליטיקאי אמריקאי בשם ג'קסון הינקל המפיץ תעמולה אנטי ישראלית, הוא כתב: "ישראל ו'הארץ' אישרו עכשיו שהליקופטר ישראלי רצח אזרחים ישראלים ב-7 באוקטובר".

ב"הארץ" פורסם כי לדברי גורם במשטרה, בתחקיר המשטרה נמצא כי מסוק קרב של צה"ל שהגיע לאיזור מסיבת נובה מבסיס רמת דוד ירה לעבר המחבלים, וככל הנראה פגע בטעות גם בכמה מהחוגגים ששהו במקום. עם זאת, לא עלתה כל טענה בהארץ כי כל ההרוגים היו כתוצאה מהתקפה ישראלית, אלא ייתכן שרק כמה בודדים. לפי תחקיר המשטרה, המסוק הראשון הוזנק למתחם רק שעות רבות לאחר תחילת הטבח.

הדיווח של הארץ הודהד ברשתות, במקרים רבים תוך עיוותו וסילופו, וגם הרשות הפלסטינית פרסמה הצהרה לפיה הטבח במסיבת נובה ליד רעים בוצע "כתוצאה מתקיפת מסוקים ישראליים", ולאחר מכן הסירה אותה מהרשתות, בעקבות לחצים אמריקאיים.

שיתוף הפוסט מצד סרנדון הוביל לגינויים רבים נגדה. לצד גולשים רבים שביקרו את הדהוד השקר, התבטאו נגדה גם עיתונאים מהעולם. כתב סוכנות הידיעות היהודית (JTA) כתב ש"סוזן סרנדון מרטווטת ימין קיצוני אנטישמי שמפרסם שקר", וכתב האטלנטיק גינה גם הוא את סרנדון וכתב כי "לסרנדון יש שיפוט מוסרי ופוליטי גרוע".

סוזן סרנדון ("מופע הקולנוע של רוקי", "תלמה ולואיז") מזוהה מזה שנים עם עמדות שמאל רדיקלי ופעילות פרו פלסטינית. בשבוע שעבר השתתפה השחקנית בהפגנה של מאות פרו-פלסטינים שהתקיימה בניו יורק, הצדיקה את הטבח שאירע ב-7 באוקטובר ותקפה באופן חריף את ישראל.

"אני עומדת כאן עם הפריווילגיה הלבנה שלי, ואומרת שלא חייבים להיות פלסטיני כדי לעמוד לצד הפלסטיני", אמרה לקול תשואות הקהל. "אתה לא צריך להיות פלסטיני כדי להבין שהטבח של כמעט 5,000 ילדים הוא לא מתקבל על הדעת ופשע מלחמה. אתה לא צריך להיות פלסטיני כדי להבין שפשעי מלחמה מתרחשים בכל יום ביומו לפי האו"ם וארגוני זכויות אדם אחרים. זהו זמן לחינוך, בגלל כמו שאמרו לפניי, כל כך הרבה אנשים לא מבינים את ההקשר שבמסגרתו ההתקפה של 7 באוקטובר התרחשה, הם לא מבינים את ההיסטוריה של מה שהתרחש לעם הפלסטיני מזה 75 שנה. אז זו הזדמנות לחנך אנשים אם יש להם ראש פתוח, אם הם יכולים להתקדם מעבר לאינסטינקטים השבטיים שהפרידו בינינו זמן רב כל כך. זה זמן להיות עם לב פתוח, זה זמן להיות חזקים וזה זמן שפלסטין תהיה חופשית".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully