וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

כוכבת "צעקה" שפוטרה בגלל פוסט אנטישמי: "שתיקה היא לא אופציה עבורי"

23.11.2023 / 11:24

לאחר שפוטרה מהסרט "צעקה 7" כי כתבה שישראל מבצעת "רצח עם וטיהור אתני", הגיבה השחקנית מליסה באררה: "אני מגנה אנטישמיות, איסלאמופוביה, שנאה ודעות קדומות מכל סוג נגד כל קבוצת אנשים. אמשיך לדבר בשם אלה שהכי זקוקים לכך"

טריילר הסרט "צעקה" 2022/פורום פילם

לאחר שהשחקנית מליסה באררה מרטינז פוטרה מהסרט "צעקה 7" בעקבות התבטאויות מקוממות ברשתות החברתיות במהלך מלחמת עזה שבהן טענה כי מעשיה של ישראל בעזה הם "רצח עם וטיהור אתני", היא הגיבה בסטורי באינסטגרם והבהירה שגם אחרי פיטוריה היא לא מתכוונת לשתוק.

"קודם כל, אני מגנה את האנטישמיות ואת האיסלאמופוביה. אני מגנה שנאה ודעות קדומות מכל סוג נגד כל קבוצת אנשים", כתבה באררה, "כלטינית, מקסיקנית גאה, אני מרגישה אחריות שתהיה לי פלטפורמה שמאפשרת לי את הזכות להישמע, ולכן ניסיתי להשתמש בה כדי להעלות את המודעות לנושאים שאכפת לי מהם ולהעניק את קולי לנזקקים. כל אדם בכדור הארץ, ללא הבדלי דת, גזע, מוצא אתני, נטיה מינית מעמד סוציו-אקונומי - ראוי לשיוויון בזכויות האדם, לכבוד וכמובן לחופש. שום גוף שלטוני לא צריך להיות מעל ביקורת. אני מתפללת יום וליל שלא יהיה יותר מוות, שלא תהיה עוד אלימות, ושיהיה שלום עם קיום משותף. אני אמשיך לדבר בשם אלה שהכי זקוקים לכך, ואמשיך לתמוך בשלום ובביטחון למען זכויות אדם וחירות. שתיקה היא לא אופציה עבורי".

השחקנית המקסיקנית מליסה באררה מרטינז. John Parra, GettyImages
השחקנית המקסיקנית מליסה באררה מרטינז/GettyImages, John Parra

באררה בת ה-33, שגילמה בסרט השישי של "צעקה" את דמותה של סמנת'ה קרפנר, כתבה מוקדם יותר באחד מעשרות הפוסטים שהעלתה לאחר המלחמה והוביל לפיטוריה כי "מתייחסים עכשיו לעזה כמו אל מחנה ריכוז. מאלצים את כולם להיות ביחד בלי שום מקום ללכת אליו, בלי חשמל, בלי מים... אנשים לא למדו דבר מההיסטוריה שלנו. ובדיוק כמו ההיסטוריה שלנו, אנשים צופים בשקט כשהכל קורה. זהו רצח עם וטיהור אתני". בסטורי אחר שהעלתה לפני יומיים כתבה "גם אני באה ממדינה שסבלה מקולוניאליזם. פלסטין תשוחרר", והוסיפה ציטוט משיר: "הם ניסו לקבור אותנו אבל שכחו שאנחנו זרעים".

דובר חברת ספייגלאס המפיקה את "צעקה 7" , פרסם את התגובה הזאת לדבריה: "העמדה של ספייגלאס ברורה באופן חד משמעי: יש לנו אפס סובלנות לאנטישמיות, הסתה או שנאה בכל צורה שהיא, כולל אזכורים שקריים לרצח עם, טיהור אתני, עיוות שואה או כל דבר שחוצה את הגבול באופן בוטה לדיבורי שנאה".

במאי הסרט, כריסטופר לנדון, כתב ב-X (לשעבר טוויטר): "זו ההודעה שלי: הכל מבאס. תפסיקו לצעוק. זאת לא הייתה ההחלטה שלי".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully