וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

לא תנצחו אותם: יהורם גאון והלהקות הצבאיות מחדשים את הקלאסיקה של נעמי שמר

עודכן לאחרונה: 27.11.2023 / 10:56

הלהיט האהוב "לא תנצחו אותי" הוקלט לראשונה לפני 40 שנה. עכשיו, כמחווה לכוחות צה"ל, חוזרים אליו גאון וחיילי הלהקות הצבאיות. צפו בקליפ

40 שנה אחרי שהוקלט לראשונה, יהורם גאון והלהקות הצבאיות מוציאים היום (שני) חידוש לקלאסיקה האהובה "לא תנצחו אותי", שכתבה והלחינה נעמי שמר. זאת, כמחווה לכוחות צה"ל בזמן המלחמה. על ההפקה והעיבוד חתום נועם זלטין.

"הבית האחרון בשיר 'לא תנצחו אותי' של נעמי שמר הנפלאה", אומר היום גאון, "מספר בדרך גאונית ובתימצות מרהיב את סיפורו של עם ישראל על מצבי רוחו השונים, כפועל יוצא מקורות ימיו: 'בחלוני אביב וסתיו ויום גשום ויום שרב, ואור וחושך ויחיד ומקהלה. זה מתערבב, זה מתערבל. שירי קינה, שירי הלל. ולפעמים זו המולה אחת גדולה'. מי שחי כאן בארץ חש על בשרו מדי יום את 'חילופי מזג האוויר' של חיינו המתוארים בשיר. 'אבל פתאום' ממשיכה המשוררת ואומרת לנו: 'פתאום זה מתבהר ולעצמי אני אומר: לא ינצחו אותי כל כך מהר'. ואכן מיום שנבראנו לעם מנסים לנצח אותנו. וכל המנסים לאורך הדורות נמוגו אל תהומות נשיה ואינם, ואנו ממשיכים וממשיכים בין 'שירי קינה לשירי הלל' כי 'עם הנצח לא מפחד מדרך ארוכה'. אותנו לא מנצחים!".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully