וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בכאן 11 מתנצלים על הכתבה אודות "הניצול מהטבח": "ניקו הוליך אותנו שולל, הסיפור לא נכון"

עודכן לאחרונה: 27.11.2023 / 17:49

לאחר שעלו ספקות כבדים בדבר אמינותו של מרואיין בשם ניקו אוסטרוגה בכתבה של כאן 11 על ניצולי הטבח במסיבה ברעים, בתאגיד הודיעו רשמית כי הסיפור שניקו סיפר אינו נכון

תיעודים חדשים של מחבלי חמאס באזור המסיבה ברעים/שימוש לפי סעיף 27 א'

לאחר שעלו ספקות כבדים בדבר אמינותו של מרואיין בשם ניקו אוסטרוגה בכתבה של כאן 11 על ניצולי הטבח במסיבה ברעים, בכאן 11 הודיעו רשמית כי הסיפור שניקו סיפר אינו נכון.

"לפני השידור, סיפורו של ניקו אומת על ידי חלק מהמפיקים במסיבה, המטפלים במתחם וחלק מהניצולים", נמסר מכאן 11. "במשך שישה שבועות ניקו זכה לטיפולים ותרומות במרכזים שהוקמו למען ניצולי מסיבת הנובה. הריאיון עמו התקיים בתוך בית שפתח דלתותיו לשורדים, והצוות המקצועי שנכח במקום האמין שהוא אכן ניצול. כולם כנראה הולכו שולל, גם אנחנו.

"במהלך העבודה על הכתבה ניקו סיפק לנו תמונות, כביכול של חבריו שנרצחו. לאחר השידור התברר שהאנשים שמופיעים בתמונות לא נכחו במסיבה, הם בריאים ושלמים ואנו מתנצלים על עוגמת הנפש שנגרמה להם. ביום ראשון הגיע מידע ראשוני על פגמים בכתבה - והיא הוסרה מהרשתות. מאז ניקו גם לא משיב לפניותינו. אנחנו מפיקים לקחים מהמקרה ומבקשים להתנצל בפני הצופים על הפרסום".

כאמור לפני כשבוע וחצי הורידו בכאן 11 מהאוויר כתבה ארוכה ששודרה על אודות ניצולי המסיבה ברעים שמנסים לעמוד חזרה על הרגליים. אחד מכוכבי הכתבה הארוכה היה בחור בשם ניקו אוסטרוגה, אשר תואר בה כ"בחור מהמסיבה בנובה שכל 29 החברים שלו מתו ורק הוא שרד".

ההורדה הייתה בעקבות טענות ברשת, כי ייתכן ומדובר בבחור שכלל לא היה במסיבה בנובה, וכי החומרים שסיפק, בכללם תמונות וקטעי וידאו, היו בכלל ממסיבה אחרת שהתקיימה ב-2016 וכל המשתתפים בה בחיים. לפי טענות בטוויטר של דניאל עמרם, המצולמים שהופיעו בכתבה מקבלים עשרות טלפונים מאז פרסומה, מאנשים שסבורים שהם מתים.

לאחר בדיקה שערכו, כאמור, הודיעו היום בכאן 11 שהסיפור שלו אינו נכון.

ניקו אוסטרוגה. כאן 11, צילום מסך
ניקו אוסטרוגה/צילום מסך, כאן 11

בכאן 11 מסרו בתגובה לפני כשבוע: "על אף שורה של הוכחות לכאורה שהציג המרואיין על נוכחותו במסיבת הנובה, ועל אף עדויות המטפלים על כך שהגיע למרחב מרפא במצב הדורש טיפול והשתתף בסדנאות השיקום לניצולי הטבח - עלו ביממה האחרונה ספקות באשר לפרטים ששידרנו בכתבה. לכן החלטנו להסיר מיידית כתבה זו מן הרשת ולערוך בדיקה יסודית בעניין. בתום הבדיקה נפרסם את הממצאים. כאן חדשות תמשיך להקפיד הקפדה בלתי מתפשרת על שידור עובדות מדוייקות בלבד".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully