וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

צבי יחזקאלי התעקש שעל הבדואים החטופים חל "חוק אחר". המציאות: הם ישוחררו הערב

עודכן לאחרונה: 30.11.2023 / 21:12

הפרשן לענייני ערבים של חדשות 13 טען אתמול בביטחון כי הילדים הבדואים עאישה ובילאל אל-זיאדנה החטופים בעזה ישוחררו להערכתו במסגרת "התחשבנות אחרת, לפי חוקים של נקמת דם". אלא שהערב השניים ישוחררו בעסקה

בווידאו: תיעוד שחרור עשרת החטופים הישראלים במסגרת הפעימה השישית 29.11.23/אל קהירה

הפרשן לענייני ערבים של חדשות 13, צביקה יחזקאלי, טען אתמול בביטחון כי הילדים הבדואים עאישה ובילאל אל-זיאדנה החטופים בעזה ישוחררו להערכתו לא במסגרת העסקה בין ישראל לחמאס אלא בדרך אחרת, אלא שמילים לחוד ומציאות לחוד. אם לא יקרה שום דבר בלתי צפוי, הערב צפויים השניים להשתחרר מהשבי של חמאס במסגרת העסקה בין ישראל לחמאס.

מגיש המהדורה אודי סגל שאל את יחזקאלי מה גורם לעיכוב בשחרורם של עאישה בת ה-17 ואחיה בילאל בן ה-18, שני ילדים ערבים מוסלמים שגם עונים על הקרטריונים לשחרור ילדים, ונענה כך על ידי הפרשן הוותיק: "כלל ראשון שאתה לומד בלימודי מזרח תיכון שהמזרח התיכון במקור שלו הוא שבטי. זה שבט. חוק השבט, החוק של הבדואים, הופיע עוד לפני האיסלם במאה ה-7 ולכן הולכים לפי החוקים האלה. יש עניין של נקמת דם, יש עניין של שבט שצריך לסגור חשבונות באופן אחר לגמרי וגם חמאס יודע את זה. אל תשכח שחמאס הוא ארגון שנמצא לא רק בעזה אלא במקומות אחרים. הבדואים מחוברים בחמולות שלהם ולכן החוק הקובע בסכסוך בין בדואים הוא חוק השבט. אני מאמין שישראל רצתה להכליל אותם בעסקה וחמאס סירב. צריכים לסגור את זה בהתחשבנות אחרת, לפי חוקים אחרים של נקמת דם, של כופר נפש".

היום, כאמור, הם צפויים להשתחרר במסגרת העסקה בעוד שאביהם יוסף אל-זיאדנה (49) ואחיהם חמזה (21) יישארו בשבי.

צביקה יחזקאלי מסר בתגובה: "אני לא ממש חי ברשתות החברתיות אבל שמעתי תגובות וביקורות על הניתוח של חוק השבט בעסקה לגבי שני האזרחים הבדואים. טענתי שהם ישוחררו רק בהסכמה של החמולות בישראל ובעזה. הם כפופים לחוק השבט כמו רוב המזרח התיכון ושחרורם הערב הוא חלק מהבנה בין שבטים למרות שזה כביכול בתוך העסקה. אין לי בעיה עם ביקורת, רק שתהיה מנומקת בידע, במזרח תיכון וערבית. כל השאר זה רק ניגוח וגם זה בסדר אבל רק נבין את יחסי הכוחות. כמו הפיגוע היום, ומתקפת 7 באוקטובר, והאיסלאם באירופה. ראינו את זה ואני ממש מבין את מי שלא מבין. לוקח זמן לעבור מהמערב לתרבות השבט. אבל כולנו במעבר. תעבירו לכל הצייצנים. שבת שלום".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully