וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

עידן רייכל: "להכריז על נציגת הצלב האדום בישראל 'פרסונה נון גרטה'"

עודכן לאחרונה: 5.12.2023 / 12:45

בפוסט באינסטגרם תקף המוזיקאי את הארגון: "הצלב האדום מתפקדים עבורנו בעצם רק כשירות הסעות למשוחררים בלבד, בין החמאס למעבר רפיח, ובין לבין מעזים לבקר אותנו על תנאי המאסר של המחבלים. נראה שהצלב אדום מבושה"

עידן רייכל וארז קלדרון/יחצ

המוזיקאי עידן רייכל קורא להכריז על נציגת ארגון "הצלב האדום" בישראל "פרסונה נון גרטה". בפוסט שפרסם בעמוד האינסטגרם שלו כתב: "אפשר כבר לצאת בהכרזה מאוחדת ומשותפת של השמאל, הימין והמרכז - ולהכריז על נציגת הצלב האדום בישראל 'פרסונה נון גרטה' (אישיות בלתי רצויה בישראל) לפחות עד סוף הלחימה והחזרתו של עד אחרון החטופים?".

הוא הוסיף: "לא נראה שהצלב האדום עושים משהו למען ישראל ולמען החטופים שלנו בעזה, החפים מכל פשע, אשר נחטפו בניגוד לכל חוק בינלאומי, ובעצם חטיפתם - הם קורבנות של פשעי מלחמה. הצלב האדום מתפקדים עבורנו בעצם רק כשירות הסעות למשוחררים בלבד, בין החמאס למעבר רפיח, ובין לבין מעזים לבקר אותנו על תנאי המאסר של המחבלים שפשעו, נתפסו, נשפטו, הורשעו, נכלאו, זוכים לטיפולים, לעורכי דין, וכו' ועוד מעזים לשבות רעב כשמשהו לא נראה להם. נראה שהצלב אדום מבושה".

עידן רייכל. אינסטגרם, צילום מסך
עידן רייכל/צילום מסך, אינסטגרם

לפני כחודש מתח רייכל ביקורת נוקבת נגד מוזיקאים ישראלים שחיים בחו"ל ואינם תומכים כראוי בישראל במהלך מלחמת עזה. הוא הפנה אליהם אצבע מאשימה וכתב שהם "במקרה הטוב צבועים לא קטנים ובמקרה הרע פוגעים בהסברה הישראלית בשעת מלחמה ולמעשה מוכרים את המדינה".

בפוסט בחשבון האינסטגרם שלו פרסם רייכל תמונה של ארז קלדרון בן ה-12 שהיה חטוף בעזה, ולצד התמונה כתב: "מוזיקאים ישראלים שחיים בחו"ל ואין להם אפשרות להתפרנס מהמוזיקה שלהם אלא רק בחו"ל (כי מבריקים ככל שיהיו, בישראל המוזיקה שלהם שולית יחסית) - ברור שהם תלויים בפרנסה בקהל העולמי, ובפלטפורמות של העולם כמו אגודות שתומכות, היכלי תרבות, פסטיבלים וכו'. בשעת מלחמה - כשהם מעלים פוסטים כדי לרצות את הקהל העולמי או את הפלטפורמות המציעות להם עבודה (בזמן שיש להם גם את האופציה הפשוטה - לשתוק בזמן לחימה) - הם בעצם פוגעים בישראל בשעת מלחמה. במודע או שלא. מדוע? כי הנרטיב שהם מציגים מספר שיש כאן לכאורה כאב הדדי כביכול של שני הצדדים, שהם לכאורה מאוזנים - ושצריך לשחרר אסירים פלסטינים ובתמורה שישוחררו החטופים. בכך הם יוצרים משוואה מסוכנת שטרוריסט, שרצח בפעולות טרור אזרחים, בישראל, נתפס, נשפט והורשע למאסר - שווה איכשהו לילד ישראלי תמים בן 12 חטוף בעזה, שלא עשה דבר לאדם בעולם".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully