וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"אנחנו אלופים בגלות. בארץ, פחות"

רמי הויברגר

עודכן לאחרונה: 7.12.2023 / 10:23

"העם היהודי החי בגולה משגשג לאין שיעור לעומת היושבים בציון, בכל התחומים שאפשר לדמיין". השחקן רמי הויברגר חושב שלפני שנהיה אור לגויים, כדאי להאיר פנים אחד לשני מתוך תחושת גורל משותף

רמי הויברגר. עידן שמי, באדיבות המצולמים
"אם השסע החברתי והקרע בעם ימשיך ויגדל - הערבות ההדדית תיעלם". רמי הויברגר/באדיבות המצולמים, עידן שמי

"לאורך כל ההיסטוריה, יהודים הצליחו ושגשגו כלכלית ומעמדית בכל מדינה בה חיו. כמובן שהיו גם תפרנים, אבל הם תמיד יכלו לסעוד על שולחן הגביר. יהודים הגיעו למשרות גבוהות והתקבלו גם כחברי פרלמנט ושרים במעמד גבוה. גם כיום, העם היהודי החי בגולה משגשג לאין שיעור לעומת היושבים בציון, בכל השטחים שאפשר לדמיין. שועי עולם לאורך כל האלף השני היו יהודים. יהודים המציאו אפילו את הבנק בוונציה במאה ה-14. בקיצור, אנחנו אלופים בגלות. בארץ, פחות.

"בכל אופן, 7 מיליון יהודים בוחרים לחיות כאן היום, כשהסיכוי של כולם לרווחה כלכלית יותר גדול בגולה מאשר בישראל. הקסם שהיה תמיד על האדמה הזאת שכולנו חיים עליה, היה הערבות ההדדית והריכוז במטרה - ולא בבעיות. הערבות הזאת, שגרמה לגויים לקנא בנו, היכולת להקים יישובים, צבא, מפעלים ענקיים, חקלאות ומה לא, מתוך מחשבה שאם נעזור אחד לשני תמיד נצליח. והצלחנו. ועכשיו אנחנו נכשלים, ובגדול.

"אם השסע החברתי והקרע בעם ימשיך ויגדל והערבות ההדדית תיעלם, המדינה תינטש, כמו שהייתה ברוב ההיסטוריה. לפני שנהיה אור לגויים, בואו נאיר פנים אחד לשני, מתוך תחושת גורל משותף. חג אורים שמח".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully