וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הפזמונאי ומגיש "חיים שכאלה" עמוס אטינגר הלך לעולמו

עודכן לאחרונה: 6.12.2023 / 16:35

אטינגר היה מוותיקי רשות השידור ונודע בעיקר כמגיש של התוכנית המיתולוגית "חיים שכאלה". בין השירים הידועים שכתב: "כבר אחרי חצות", "יש מקום" ו"יפו" שכתב למחזמר "קזבלן", "גולני שלי", "המנון גבעתי" ו"כשאור דולק בחלונך"

עמוס אטינגר. ראובן קסטרו
יהי זכרו ברוך. עמוס אטינגר/ראובן קסטרו

הפזמונאי, התסריטאי ומגיש הרדיו והטלוויזיה עמוס אטינגר הלך לעולמו בגיל 86. אטינגר היה מוותיקי רשות השידור ונודע בעיקר כמגיש של התוכנית המיתולוגית "חיים שכאלה". בין השירים הידועים שכתב: "כבר אחרי חצות", "יש מקום" ו"יפו" שכתב למחזמר "קזבלן", "גולני שלי", "המנון גבעתי" ו"כשאור דולק בחלונך". הלוויתו תתקיים מחר ב-12:30 בבית העלמין ירקון שערי חסד.

"זה פשוט עצוב", ספד לעמוס אטינגר בנו השחקן והקומיקאי אבי אטינגר בשיחה עם וואלה! תרבות, "כל פעם מגלים דברים אחרים שהוא עשה שאתה לא יודע שהוא עשה, כמו למשל שהוא כתב את מילות שיר הפתיחה של התכנית ריצ'רץ', כתב את מילות הפרסומת של 'נקה שבע' ששר יורם ארבל ונדמה לי שגם המציא את 'העם החליט קפה עלית'. הוא היה מהקופירייטרים הראשונים. הוא היה אבא שעבד הרבה. אני זוכר את עצמי כילד באולפן 'חיים שכאלה'. בשנות השבעים והשמונים היה מותר לעשן באולפנים. לשבת שם היה כמו בהופעה של מטאליקה, אתה רואה אנשים גומרים שם חפיסות. התקשיתי לראות אותו מבעד לעננים".

אטינגר שירת בלהקת פיקוד המרכז לצד שייקה לוי ועודד קוטלר. בשנת 1959 הצטרף לקול ישראל ובשנת 1966 החל להגיש את התוכנית "אלה הם חייך". בהמשך עברה התוכנית לטלוויזיה והיא נקראה "חיים שכאלה". בתוכנית זו אירח עשרות אישים, ביניהם עזר ויצמן, גולדה מאיר, יעקב חודורוב, הדודאים ועוד ועוד. המשפט שהפך למטבע לשון בתוכנית היה "מה אומר לך הקול הבא?" - שאלה שהיה נשאל האורח והיה עליו לזהות לפי הקול את מי יזמין אטינגר לפאנל.

במשך 30 שנה ועד לשנת 2000 שודרו 80 תוכניות של "חיים שכאלה".בתוכנית האחרונה התארח העיתונאי שייקה בן פורת. בשנת 2002 פרש לגמלאות מרשות השידור. בשנת 2009 זכה בפרס אקו"ם על מפעל חיים בתחום הזמר העברי למחבר.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

הטיפול שמאריך את חייהם של חולי סרטן ריאה

בשיתוף העמותה הישראלית לסרטן ריאה
עמוס אטינגר במהלך ערב "חיים שכאלה" לכבוד יעקב טרנר, פברואר 2011. אורי לנץ
עמוס אטינגר/אורי לנץ

אטינגר היה נשוי במשך 30 שנה לעיתונאית תמר אבידר. בנו מנישואים אלה הוא השחקן והקומיקאי אבי אטינגר. לאחר גירושיו מאבידר נישא לשריל, אמריקאית הצעירה ממנו ב-15 שנים, והתגרש לאחר כ-4 שנים. בשנת 2004 נישא לזמרת אוקראינית בשם לנה (ילנה), הצעירה ממנו ב-45 שנים.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully