וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"יצא לי לחטוף אש על היותי ישראלי, רק הפעם הבנתי את גודל הסכנה"

תמיר גרינברג

עודכן לאחרונה: 7.12.2023 / 15:29

"ההבנות שיש לי היום קשורות בכל רבדי החיים, מכיוון שמה שקרה קשור להיותנו יהודים, מכיוון שהיום הארור הזה הצית גל אנטישמיות שרק הוסיף להתגברות של השנים האחרונות". הזמר תמיר גרינברג הבין שתחושת הביטחון שלו לא תחזור בקלות

תמיר גרינברג. דניאל קמינסקי,
"היחס שלי למושגים 'שלום' ו'כוח' ולשכונה הבעייתית שבה אנחנו חיים השתנה". תמיר גרינברג/דניאל קמינסקי

"אני חושב שהבנתי ביום-יומיים הראשונים שהחיים יתחלקו ללפני ואחרי ה-7 באוקטובר. הבנתי שתחושת הביטחון האישית שלי לא תחזור בקלות, בארץ ובעולם, כתמיר, ישראלי, יהודי. אנחנו עוד בתוך המערכה, אז קשה להיות עם פרספקטיבה שלמה, אבל ההבנות שיש לי היום קשורות בכל רבדי החיים, מכיוון שמה שקרה קשור לכולנו ולכל חלק שבנו. להיותנו יהודים, מכיוון שהיום הארור הזה הצית גל של אנטישמיות שרק הוסיף להתגברות של השנים האחרונות. יצא לי לחטוף אש על היותי יהודי/ישראלי בעבר, אם זה בשנותיי בארה"ב או בהופעות באירופה, אבל רק הפעם הבנתי את גודל תחושת הסכנה. אגיד מנגד, שיש הרבה אנשים טובים, עם ראש על הכתפיים, שמבינים באיזה צד של ההיסטוריה להיות, אסור לשכוח אותם.


לכל הכותבים בפרויקט "זה לא אותו הבית" >>


"דבר נוסף, זה תחושת הביטחון בתוך המדינה. שאלות שעולות שלא צריכות לעלות. המדינה הזאת הוקמה למנוע בדיוק את מה שקרה באותו יום, בזה כשלנו. היחס שלי למושגים 'שלום' ו'כוח' ולשכונה הבעייתית שבה אנחנו חיים השתנה. תוכניות עתידיות ומחשבות על העולם, יותר ממה שאפשר לכתוב בתור הזה. אני מאמין שכולנו מרגישים את הדברים האלו בווליומים שונים.

"מה השתנה ומה צריך להשתנות בי ובכולנו? מה שאפשר לראות בלי ספק זה את תחושת האחדות המדהימה, ההתגייסות והאחווה. משהו שהיינו צריכים וזקוקים לו מאוד. בחודשיים האחרונים יצא לי להסתובב בכל הארץ ולפגוש אנשים מדהימים ומרגשים, אנשים שעמדו מול התופת והטרור בגבורה, אנשים מעוררי השראה, חיילים, הורים, אחיות ואחים, הורים וסבים, אנשים שבנו את המדינה וכאלה שצריכים להוביל אותנו לעתיד יותר טוב. לדעתי השינוי שאנו זקוקים לו זה שינוי תודעתי. צריך לשנות מיינדסט, צריך לקחת אחריות על גורלנו. מה שקרה ב-7 באוקטובר לא קרה בהחלטה רגעית, זה קרה בשנים של תכנון, עבודה, ובעיקר מתחת לאף שלנו.

"אני תמיד שואל, איך הגענו לזה? היום הארור הזה והמלחמה הארורה הזאת היא תוצאה של הפקרות. עיניי נשואות לעם המדהים שלנו שאני מאמין בו בכל ליבי להביא את השינוי ההכרחי. שינוי שיביא לאהבה הדדית, הבנה וסולידריות. אלו לא סתם מילים יפות, אלו מילים שבתוכן מסתתרת המילה ויתור. עלינו לוותר אחד לשני כדי לנטוש אידיאולוגיות שבסיסן בדמיון ולהתחיל לפעול בהגיון על פי המציאות, כדי להגיע למצב שבו אפשר לגדל את ילדינו בשלווה ובביטחון. מאוחדים, בערכינו ודרכינו. בלי להסתכל מעבר לכתף. זו ארץ ישראל שאני חולם עליה".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully