וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

השחקן ריאן אוניל ("סיפור אהבה") הלך לעולמו בגיל 82

עודכן לאחרונה: 9.12.2023 / 5:27

אחד הכוכבים הבולטים של שנות השבעים, שהופיע ב"סיפור אהבה", "ירח של נייר" ו"בארי לינדון", מת אחרי מאבק ארוך במחלת הסרטן. בנו פטריק ספד לו - "עכשיו הוא יתאחד בשמים עם אהובתו פארה פוסט"

ריאן אוניל. רויטרס
אגדה שהיתה באמת. ריאן אוניל/רויטרס

ריאן אוניל, אחד הכוכבים הגדולים של שנות השבעים, הלך לעולמו לאחר מאבק ארוך במחלת הסרטן. אוניל מת בגיל 82, בשבת בבוקר שעון ישראל. "ריאן אף פעם לא התרברב, אבל יש לו על מה להתרברב בגן עדן", כתב באינסטגרם בנו, פטריק אוניל. ברברה סטרייסנד, שכיכבה בצדו ב-1971 ב"מה נשמע, דוק?" כתבה - "אני כל כך עצובה. הוא היה מצחיק ומקסים. נזכור אותו".

אוניל נולד בלוס אנג'לס ב-1941. אביו היה תסריטאי ושחקן בעצמו, ולאימו היו שורשים יהודים. הוא עשה את הפריצה הטלוויזיונית שלו ב-1964 באופרת הסבון "פייטון פלייס" ואת הפריצה הקולנועית שלו ב-1970 ב"סיפור אהבה", סוחט דמעות שהיה אחד שובר הקופות הכי גדול של אותה שנה, וסרט אגדי גם בישראל. לאחר מכן, הופיע השחקן בעוד שניים מן הסרטים הבולטים של העשור - סרט המסע הנפלא "ירח של נייר", שבו כיכב בצד בתו טייטום אוניל, שזכתה על תפקידה באוסקר והפכה בגיל עשר לצעירת הזוכות בפסלון; ו"בארי לינדון", האפוס המופתי של סטנלי קיובריק.

במהלך שנות השבעים, אוניל כיכב גם באפוס המלחמתי "גשר אחד רחוק מדי" וב"הנהג", סרט פעולה פולחני של וולטר היל.

בשנות השמונים, הקריירה של אוניל הלכה ודעכה, ומשם והלאה הופיע בעיקר בסרטים זניחים. נקודת שפל שלו היתה תפקיד משנה ב"יחצ"ן במלכוד" מ-2002, בו כיכב אל פצ'ינו באחד מתפקידיו ההזויים ביותר. תפקידיו האחרונים היו לפני כעשור ב"אביר הגביעים", סרטו האמנותי של טרנס מאליק ובסדרה "עצמות".

אוניל היה מועמד לאוסקר על "סיפור אהבה" ולגלובוס הזהב על סרט זה ועל "ירח של נייר" אך בניגוד לבתו לא זכה בפרס. לפני שנתיים קיבל כוכב בשדרת הכוכבים של הוליווד.

אוניל היה נשוי פעמיים, אך מערכת היחסים הרומנטית הידועה שלו היתה דווקא עם שחקנית איתה לא התחתן באופן רשמי - פארה פוסט, שהלכה לעולמה לפני כעשור וחצי (באותו יום בו מייקל ג'קסון מת, אגב). "עכשיו הם ייפגשו שוב", כתב היום בנו פטריק. "הוא התגעגע אליה מאוד. איזה חיבוק זה בטח יהיה. שוב יחדיו".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully