וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

נהרג המשורר העזתי שלגלג על דיווח שלפיו "תינוק ישראלי נאפה בתנור"

עודכן לאחרונה: 10.12.2023 / 15:48

פרופ' רפעת עריר, משורר עזתי שכתב באנגלית, לעג על דיווח שלפיו תינוק ישראלי נאפה בתוך תנור על ידי מחבלי חמאס כשכתב "עם אבקת אפייה או בלי?". הוא נהרג עם משפחתו. חבריו: "הוא חוסל"

בווידאו: תיעוד פעילות כוחות צה"ל ברצועת עזה/דובר צה"ל

המשורר ואיש האקדמיה העזתי, פרופ' רפעת עריר, נהרג בסוף השבוע במתקפה של צה"ל ברצועת עזה. עריר. ב-29 באוקטובר עורר סערה ענקית ברשתות החברתיות כשלגלג על דיווח שלפיו תינוק ישראלי נמצא מת בתוך תנור אפייה לאחר שמחבלי חמאס אפו אותו שם (דיווח שהסתבר מאוחר יותר כשקרי - ו"ת). "עם אבקת אפייה או בלי?", כתב אז עריר ועורר זעם רב.

עריר היה אחד מדור משוררים צעיר בעזה שבחר לכתוב באנגלית, ובין השאר תיאר בשיריו, בסיפוריו וברשתות החברתיות את המתרחש בעזה. מאז שהחלה המלחמה דאג לעדכן את עוקביו במתרחש ברצועה ולא חדל לתקוף את צה"ל, שאותו כינה "הצבא הנאצי". עריר נהרג ביחד עם משפחתו. חברו המשורר מוצעב אבו טהא ספד לו: "לבי שבור. חברי רפעת נהרג עם משפחתו".

רפעת עריר. צילום מסך, צילום מסך
עריר/צילום מסך, צילום מסך

חבריו סיפרו כי כל בני משפחתו ביקשו ממנו לעזוב את ביתו לכיוון דרום רצועת עזה אך הוא סירב. "הוא אמר 'אני רק אקדמאי, אזרח בבית, אין לי כוונה לעזוב", סיפר חברו, מורה להיסטוריה משג'אעייה שבמזרח העיר עזה. חבר אחד הסביר: "אין מקום בטוח בעזה, אז הוא החליט להישאר בביתו". חבר נוסף, אחמד נאוק, כתב ש"חיסולו של רפעת כואב ומקומם, זה אובדן עצום".

עריר היה פרופסור לספרות אנגלית באוניברסיטה האיסלמית בעזה, שם לימד את מחזותיו של שייקספיר.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully