וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

עידן קוולר התנצל בפני האב השכול שהוריד משידור; יושעה מהגשת אקטואליה

עודכן לאחרונה: 11.12.2023 / 16:17

שדרן גלי צה"ל עידן קוולר הוריד משידור את איציק בונצל, אב שכול לעמית בונצל שנהרג בקרבות בעזה, אחרי שהלה ביקר את התקשורת. היום הגיע קוולר יחד עם מ"מ מפקד התחנה, דני זקן, לניחום אבלים והתנצל בפני האב. לעת עתה השדרן יושעה מהגשת אקטואליה

תושבי כפר עזה מדליקים נר רביעי של חנוכה. 11 בדצמבר 2023/ארז הראל

אחרי שמגיש גלי צה"ל עידן קוולר הוריד אתמול משידור את האב השכול איציק בונצל משום שתקף בחריפות את התקשורת - הגיע היום בצהריים (שני) השדרן יחד עם מ"מ מפקד גלי צה"ל, דני זקן, לניחום אבלים של המשפחה. השניים הביעו את תנחומיהם על מות בנם עמית ז"ל בקרב בעזה, וכן הביעו התנצלות בפני אב המשפחה.

בתגובה חיבק בונצל את קוולר ואמר כי אין בליבו עליו. הוא פנה למפקד גלי צה"ל בבקשה כי כלי התקשורת, לרבות גל"צ, ינהגו בהגינות, יעסקו בעיקר ולא בתפל, וסייעו לאיחוי השסע בעם. מפקד התחנה קיבל את הדברים והבטיח ליישמם.

במהלך הריאיון שהעניק לגלי צה"ל אמר בונצל כי הציבור חייב לכבות את הטלוויזיות. "אל תתנו לרעל להיכנס לאוזניים. הם יושבים באולפנים, דגל ישראל על השולחנות. מביאים לנו לאולפנים פרשנים מלפני 200 שנים, ההוא מאכזב שלא מינו אותו לאלוף, הם לא יודעים כלום, אנחנו לא מטומטמים. הם יושבים שם, לא מכירים את התוכניות, את מה שקורה, מטפטפים רעל, מעלים את מחיר השבויים בלי לשים לב. אנחנו העם ננצח אתכם, התקשורת, נכבה את הטלוויזיה".

לאחר דבריו אלו, עצר קוולר את הריאיון. "עו"ד יצחק בונצל, אני כאן עוצר אותך מכיוון שאני נותן לך, אבל אתה לא מפסיק. אתה פוגע בי ובמקום העבודה שלי, אתה קורא לי מראיין הגון וקורא לכבות את כלי התקשורת שאני עובד בו. הנה נגמר, אני לא יכול לשאת את זה. אני משתתף בצערך העמוק, אבל לא יכול לשאת את זה".

לאחר שהוריד את בונצל משידור, הותקף קוולר על ידי עיתונאים, חברי כנסת ושרים מהימין. שר התקשורת שלמה קרעי כתב: "מר קוולר 'לא יכול לשאת' תוכחה של אב שכול שהקריב את היקר לו מכל למען עם ישראל. מר קוולר, אם זעקת כאב פשוטה של 'העם ינצח את התקשורת', מקירות ליבו של אב כואב שיושב שבעה, גורמת לך להוריד אב שכול של חלל צה"ל משידור בגלי צה"ל (!) כנראה שהאמת מאוד כואבת".

יצחק בונזל עידן קוולר. כאן 11 + יוטיוב, צילום מסך
קוולר ובונצל/צילום מסך, כאן 11 + יוטיוב

"היום הגעתי לשוהם לנחם את משפחתו של לוחם צה"ל גיבור ישראל עמית בונצל ז"ל, שנפל בקרבות בעזה, לאחר שאתמול הפסקתי ראיון בגלי צה"ל עם איציק בונצל, אביו של עמית", נמסר מעידן קוולר. "היה חשוב לי מאוד להגיע למשפחה ולהתנצל בפניה, ובפרט בפני איציק, באופן אישי. טעיתי, ועל כך אני מבקש סליחה. המפגש עם משפחת בונצל היה עבורי מרגש ומעצים. פגשתי משפחה מיוחדת ופטריוטית, שסיפרה לי על עמית ז"ל, אישיותו ותחושת השליחות שפיעמה בו - תוצאה של החינוך שקיבל בבית. עמית היה צעיר יפה תואר, וכשאני מביט בתמונתו, ובתמונותיהם של שאר הנופלים והנופלות במלחמה, אני רואה את כל מה שטוב בארץ שלנו".

דני זקן מסר בתגובה: "מיד לאחר שמיעת הריאיון היה ברור לי שלא אגיב ולא אפעל עד לאחר הגעה אל בית האבלים של משפחת בונצל המופלאה, ופנייתי אליהם נענתה ללא היסוס. איציק ונועה קיבלו אותו בחום ובהתרגשות, החיבוק היה עז והביע את הרצון העמוק של המשפחה להעביר את מסר האחדות והשיתוף של עם ישראל. איציק פנה בבקשה מהלב לפעול לקידום הרוח הנושבת מלוחמינו הנמצאים תחת אש, רוח הביחד, זו המבקשת לפתור מחלוקות בהידברות ובנועם, זו הדוחה את השיח הרעיל והמקטב. התחייבתי בפניו כי אפעל לשם כך בכל כוחי כמפקד גלי צה"ל, והבעתי גם אני לצד התנחומים את ההתנצלות הכנה על הריאיון שנקטע. איציק הוזמן להתראיין שוב בכל עת שיבחר".

קוולר לא ישדר לעת עתה תכניות אקטואליה ולא יחליף מגישי יומנים.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully